Motocyklista má v premávke niekoľko nevýhod. Na rozdiel od posádky osobných áut nie je chránený deformačnými zónami, airbagmi ani bezpečnostnými pásmi. Malý čelný profil motocykla je navyše v premávke ľahšie prehliadnuteľný. Môže byť tiež ľahko prekrytý iným vozidlom.
Japonská Honda chce preto do systému vzájomnej komunikácie vozidiel, Car 2 Car, keď si účastníci premávky, respektíve priamo vozidlá, navzájom odovzdávajú dôležité informácie o rýchlosti či smere jazdy, zahrnúť aj motocykle. V kritických situáciách poskytuje systém V2V jazdcovi vizuálne a zvukové signály. Vizuálna časť rozhrania je umiestnená na hornom okraji prístrojového panelu motocykla. Intenzita, farba a pozícia svetiel poskytujú intuitívnu informáciu o závažnosti a polohe hroziaceho rizika. Na doplnenie informácií a podrobnejšie spresnenie nebezpečenstva je do jazdcovej prilby vyslané akustické upozornenie.
Prilba je so systémom prepojená prostredníctvom bezdrôtovej technológie Bluetooth. Podobné informácie o blízkosti motocykla dostávajú vďaka systému Car 2 Car aj vodiči okolitých áut. To by mohlo zabrániť najmä nehodám na križovatkách, keď sa vozidlá k sebe približujú kolmo a nehodám pri odbočovaní vľavo, keď sa k sebe vozidlá blížia v opačnom smere a automobil vojde do dráhy blížiacemu sa motocyklu.
Prvý test technológie na báze bezdrôtovej komunikácie medzi motocyklom a autami prebehol nedávno na skúšobnom okruhu automobilky Opel v nemeckom Dudenhofene za účasti Hondy a ôsmich automobilových výrobcov.
K zavedeniu tejto technológie do série je potrebné zladiť komunikačné systémy rôznych výrobcov tak, aby boli kompatibilné. O to sa už niekoľko rokov snaží konzorcium Car 2 Car Communication Consorcium.