Zatiaľ sú k dispozícii oficiálne údaje a fotografie len k modelu YZ250F, predpokladá sa, že technicky spriaznený väčší špeciál YZ450F bude pre rok 2009 inovovaný podobným spôsobom.
Yamaha YZ250F je poháňaná štvortaktným, vodou chladeným jednovalcom s päťventilovou technikou a kompresným pomerom 13,5:1. Kto čakal použitie priameho vstrekovania benzínu, ten si musí ešte nejaký čas počkať. O prípravu zmesi sa rovnako ako v prípade tohtoročného modelu stará spádový karburátor Keihin s 37 milimetrovým reštriktorom a snímačom polohy škrtiacej klapky.
O zväčšenie tuhosti sa postaral rám vyrobený technológiou hydroformovania, ktorá umožňuje jeho lepšiu tvarovateľnosť vyhovujúcu náročným požiadavkám konštruktérov. S tým súvisí aj nízka pohotovostná hmotnosť, ktorá je v prípade motokrosového špeciálu kľúčová. O spomalenie motocykla sa starajú kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Sedadlo jazdca je čalúnené špeciálnym poťahom odolávajúcim aj veľkému mechanickému namáhaniu. Prepracované zadné pruženie má pre nový modelový rok o 25 mm zväčšený zdvih.