Test: Honda CBF 600S

Príčina obľúbenosti radu CBF spočíva v jednoduchej dokonalosti. Testovali sme motocykel Honda CBF 600S.

20.05.2008 10:13
Honda CBF 600 S Foto:
Honda CBF 600 S má atraktívne tvary, jej hlavou výhodou je však všestrannosť.
debata

V duchu filozofie „Just Fit“

Pred štyrmi rokmi Honda predstavila model určený zákazníkom, ktorým sa Hornet zdal málo všestranný. Model CBF postavený v duchu filozofie „just fit“ si rýchlo našiel svojich priaznivcov vďaka univerzálnosti, bezpečnosti a lákavej cene.

V poradí druhá generácia, ktorú predstavili v Paríži, sa na prvý pohľad veľmi nelíši od svojho predchodcu. Tie podstatné zmeny sa odohrali práve pod jej kabátom.

Elegancia na prvom mieste

Nový model si zachoval nenápadnú kapotáž, čím chce osloviť väčšinu motocyklových nadšencov a nepútať zbytočnú pozornosť. Predné svetlá sú plynulo zakomponované v prednej maske. Zapustené smerovky nepôsobia rušivým dojmom a dotvárajú celkovo elegantné črty motorky. Zadným partiám dominuje rozľahlé svetlo s integrovanými smerovkami. Vyvážené tvary rušia mohutné zadné madlá, ktoré však majú praktický význam. Oválny výfuk, vyvedený na pravej strane, vydáva jeden z najkrajších zvukov, aký ponúkajú sériové šesťstovky.

Hltač kilometrov

Posed je príjemne vzpriamený. Komfort jazdca zvyšuje flexibilita, ktorá je hlavným tromfom radu CBF. Patria sem nastaviteľné riadidlá, sedadlo a veterný štít. To umožňuje hltať kilometre rôznym postavám bez výrazných znakov únavy.

Proti ergonómii nemôžem mať žiadne výhrady. Všetko sa nachádza na mieste, kde to človek intuitívne hľadá. Kostru prístrojového panela tvoria rýchlomer a otáčkomer. Naľavo sa nachádza kontrolka systému HISS, vstrekovania a ABS. Vpravo je umiestený palivomer.

K charakteru CBF sa ideálne hodí nový motor, ktorý prevzal vstrekovaciu techniku z modelu CBR 600RR. Pocitovo je krútiaci moment položený nízko, čo prispieva k pokojnej jazde bez nutnosti častého radenia. Na druhej strane CBF ukracuje majiteľa o adrenalínový „kopanec“, keď motocykel trhne a plnou parou vyrazí vpred. Ale športové vyžitie nie je doménou tohto modelu. Prevodovka je presná a dobre odstupňovaná. Pri radení sa neozývajú žiadne nepríjemné zvuky.

Výraznými zmenami prešiel podvozok. Nový hliníkový rám je pevnejší a prispieva k nižšej hmotnosti. Predná vidlica s nastaviteľným predpätím dáva novinke istejšie jazdné vlastnosti. Aj napriek komfortnému naladeniu si motocykel drží presne zvolenú stopu a nerozhádžu ho ani nerovnosti v zákrute.

Záver:
Honda CBF je ideálny spoločník na každodenné používanie. Neohrdne rýchlym diaľničným presunom a dokáže svojho majiteľa potešiť na nejednom horskom priesmyku. Za to všetko si vypýta necelých 6 litrov paliva na 100 km.

Technické údaje a cena

Typ motora: Štvortaktný radový kvapalinou chladený 16ventilový štvorvalec DOHC
Zdvihový objem: 599,3 ccm
Max. výkon: 57 kW (10 500 ot. za min)
Max. krútiaci moment: 59 Nm (8250 ot za min)
Prevodovka: 6 rýchlostná
Rozmery (D x Š x V): 2160×765×1240 mm
Rázvor: 1 490 mm
Výška sedadla: 785(+/-15) mm
Objem nádrže: 20 l
Pneumatiky – predné: 120/70ZR17
Pneumatiky – zadné: 160/60ZR17
Odpruženie – predné: 41mm teleskopická vidlica
Odpruženie – zadné: Monoshock tlmič, 7-stupňové predpätie pružiny
Brzdy – predné: 296mm dvojkotúčová dvojpiestiková (trojpiestiková – ABS)
Brzdy – zadné: 240mm kotúčová jednopiestiková (ABS)
Prevádzková hmotnosť: 217 kg (222 kg verzia ABS)
Max. rýchlosť: 210km/h
Spotreba: 6,0 l/100km
Cena: 225 000 Sk
Cena modelu s ABS: 249 900 Sk

debata chyba
Články podľa značiek