KTM RC8 uviedol výrobcu medzi superšporty

To, že KTM vie robiť offroadové špeciály, vie asi každý, kto si raz pričuchol k blatistému terénu. Aj napriek tomu, že oranžovým strojom nie je asfalt cudzí, rýdzo superšportový model tu ešte nebol. Až doteraz. Nový model KTM RC8 1190, ktorý predstavili minulý rok na výstave v Miláne, vychádza zo štúdie z roku 2003.

02.04.2008 11:29
KTM RC8 Foto:
KTM RC8 je superšportovou prvotinou od rakúskeho výrobcu.
debata

Práve RC8 by mala zamiešať karty v sérii World Superbike. Pomôcť by jej mal k tomu úplne nový dvojvalcový agregát V75?, ktorý vyvinuli pre tento stroj. Váži iba 64 kilogramov, čo spolu s papierovým výkonom 113,8 kW (155 koní) pri 10 000 ot/min robí vrásky konkurencii z Talianska. Pozornosť treba venovať krútiacemu momentu, ktorého maximálna hodnota 120 Nm vrcholí už pri 8 000 ot/min.

Pre nový model vyvinuli chrbticový rám z chromo-molybdénových rúriek, vďaka čomu sa jeho hmotnosť znížila na 7,5 kilogramu. Konštrukčnou novinkou je dvojdielna kyvná vidlica. Kvalitné odpruženie od firmy WP je plne nastaviteľné.

KTM stavilo na istotu, a preto na RC8 sú brzdy značky Brembo, s ktorou má rakúsky sused dlhoročné skúsenosti. O spomalenie sa starajú vpredu dva 320 mm kotúče spolu z radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi. Vzadu sa nachádza dvojpiestik s kotúčom priemeru 220 mm.

Ergonómia motocykla je na vysokej úrovni, o čom svedčí fakt, že skoro všetky časti, s ktorými prichádza jazdec do styku, sú nastaviteľné. Vďaka nastaviteľným riadidlám, stupačkám, sedadlu, radiacej a brzdovej páky si svoje miesto nájde jazdec každej postavy.

Pochvalu si zaslúži celková hmotnoť, ktorá so všetkými náplňami nepresiahne 200 kilogramov.

debata chyba
Články podľa značiek