
Tri kolesá sú vo svete skútrov už pár rokov bežné. Prinášajú lepšiu stabilitu, a teda vyššiu bezpečnosť. Pri zastavení nemusí navyše jazdec zložiť nohu na zem, aby udržal rovnováhu, pri zaparkovaní zas nepotrebuje stojan. A čo motocykle? Tam sa zatiaľ na čosi podobné nik neodhodlal. Lenže Yamaha ukázala už vlani v Tokiu a následne v marci v Miláne na motocyklovom salóne revolučný koncept Niken. A ten vyvolal natoľko pozitívne reakcie, že dostal zelenú. Trojkolesový výkonný cestný stroj tak mieri do série.

Niken využíva v podstate sériovú techniku Yamahy. Napríklad trojvalec s objemom 847 ccm, ktorý dáva 84,6 kW, a v podstate bežný rám z oceľových trubiek a hliníka. Zadné 17-palcové koleso je poháňané reťazou cez 6-stupňovú prevodovku. To, čo Niken odlišuje od ostatných motocyklov, je predné zavesenie Leaning Multi Wheeler. Používa dve paralelné teleskopické vidlice. Pár 15-palcových kolies však nemá obmedziť náklony v zákrutách. Tie umožňuje až do uhla 45 stupňov špeciálne navrhnutá kinematika.

Toto riešenie má priniesť viac bezpečnosti a minimalizáciu rizika pádu na povrchoch s horšou adhéziou. Dve kolesá zároveň znamenajú účinnejšie spomalenie, keďže každé je vybavené samostatnou kotúčovou brzdou s priemerom 298 mm, navyše s ABS. Zadné koleso má priemer 17 palcov a plne nastaviteľné odpruženie. Rozmery tohto stroja idú nad rámec bežných motocyklov. Dĺžka 2 150 a rázvor 1 510 mm neprekvapia, zato šírka 885 mm ako aj hmotnosť 263 kg áno.
Jazdec sedí na sedadle, ktoré je 820 mm nad asfaltom, čo znamená pohodlný posed a nastupovanie, najmä ak je Niken stabilný aj počas státia. Nevýhodou je menšia schopnosť prepletania sa pomedzi jazdné prúdy, teda to, čo v prehustených mestských aglomeráciách majitelia motocyklov najviac oceňujú. Otázkou ostáva aj cena, ktorú si Yamaha nechala zatiaľ pre seba.