Yamaha Niken: Koncept s troma kolesami dostal zelenú. Ide do výroby

14.03.2018 16:00

Vlaňajšia premiéra trojkolesového konceptu na salóne v Miláne dopadla nad očakávanie. Yamaha Niken tak mieri do výroby. Vyšší komfort a bezpečnosť nemajú ísť pritom na úkor ovládateľnosti. Pri skútroch bežné, ale pri výkonnej motorke?

Yamaha Niken je vybavená predným zavesením...
Yamaha Niken je vybavená predným zavesením Leaning Multi Wheeler s dvojicou 15-palcových kolies. Tie podporujú stabilitu a znižujú riziko pádu. Autor: Yamaha

Tri kolesá sú vo svete skútrov už pár rokov bežné. Prinášajú lepšiu stabilitu, a teda vyššiu bezpečnosť. Pri zastavení nemusí navyše jazdec zložiť nohu na zem, aby udržal rovnováhu, pri zaparkovaní zas nepotrebuje stojan. A čo motocykle? Tam sa zatiaľ na čosi podobné nik neodhodlal. Lenže Yamaha ukázala už vlani v Tokiu a následne v marci v Miláne na motocyklovom salóne revolučný koncept Niken. A ten vyvolal natoľko pozitívne reakcie, že dostal zelenú. Trojkolesový výkonný cestný stroj tak mieri do série.

Špeciálna kinematika nebráni náklonom v...
Špeciálna kinematika nebráni náklonom v zákrutách, a to až do uhla 45 stupňov. Jazdec o radosť z jazdy nepríde. Naopak, zákruty môže „rezať“ rýchlejšie. Autor: Yamaha

Niken využíva v podstate sériovú techniku Yamahy. Napríklad trojvalec s objemom 847 ccm, ktorý dáva 84,6 kW, a v podstate bežný rám z oceľových trubiek a hliníka. Zadné 17-palcové koleso je poháňané reťazou cez 6-stupňovú prevodovku. To, čo Niken odlišuje od ostatných motocyklov, je predné zavesenie Leaning Multi Wheeler. Používa dve paralelné teleskopické vidlice. Pár 15-palcových kolies však nemá obmedziť náklony v zákrutách. Tie umožňuje až do uhla 45 stupňov špeciálne navrhnutá kinematika.

Až na predné zavesenie je Niken prakticky...
Až na predné zavesenie je Niken prakticky konvenčným motocyklom. Má bežný rám, motor aj pohon zadného kolesa reťazou. Autor: Yamaha

Toto riešenie má priniesť viac bezpečnosti a minimalizáciu rizika pádu na povrchoch s horšou adhéziou. Dve kolesá zároveň znamenajú účinnejšie spomalenie, keďže každé je vybavené samostatnou kotúčovou brzdou s priemerom 298 mm, navyše s ABS. Zadné koleso má priemer 17 palcov a plne nastaviteľné odpruženie. Rozmery tohto stroja idú nad rámec bežných motocyklov. Dĺžka 2 150 a rázvor 1 510 mm neprekvapia, zato šírka 885 mm ako aj hmotnosť 263 kg áno.

Jazdec sedí na sedadle, ktoré je 820 mm nad asfaltom, čo znamená pohodlný posed a nastupovanie, najmä ak je Niken stabilný aj počas státia. Nevýhodou je menšia schopnosť prepletania sa pomedzi jazdné prúdy, teda to, čo v prehustených mestských aglomeráciách majitelia motocyklov najviac oceňujú. Otázkou ostáva aj cena, ktorú si Yamaha nechala zatiaľ pre seba.

Yamaha Niken Concept
		-
		2017
Yamaha Niken Concept -
		2017
+18Yamaha Niken Concept -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Yamaha Niken #Yamaha
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk