Jawa 350 SOHC Special: Krásny Café Racer ide do predaja

Jawa rozširuje ponuku motocyklov o retromodel, ktorý oživuje spomienky na slávne päťdesiate a šesťdesiate roky.

29.03.2018 16:00
debata (7)
Krásny Café Racer spomína na slávne časy... Foto: JAWA
Jawa 350 DOHC Special Krásny Café Racer spomína na slávne časy päťdesiatych rokov, keď Jawy 250 a 350 kraľovali pretekárskym okruhom.

Už vlani zažil tradičný český výrobca motocyklov veľký comeback. Podarilo sa mu to vďaka novému modelu 350 SOHC, ktorý nadviazal na slávnu „tristopäťdesiatku, typ 634, ale s modernou technikou. Tá však nie je výsledkom autorského vývoja v Týnci nad Sázavou. Jeho základom je čínsky motocykel Shirenay 400, ktorý sa v Európe predáva pod rôznymi značkami. Výsledok však stál za to. Zásadnou novinkou je najmä nahradenie pôvodného dvojtaktného dvojvalca štvortaktným jednovalcom s výkonom 20,4 kW.

Úspech na seba nenechal dlho čakať. Vlani Jawa vyrobila 1 331 motocyklov, z toho 1 157 putovalo do zahraničia. Patrili medzi ne aj staršie stroje s motorom Mainarelli 660 a pôvodné dvojtaktné modely, ktoré sú stále populárne mimo Európy. Teraz prichádza Jawa s ďalšou novinkou. Model 350 SOHC Special mieri totiž svojím štýlom až do päťdesiatych rokov. Opäť s technikou Shirenay 400. Rozdiel je v dizajne kapotáže, sedadla a riadidiel, jasne deklarujúcich príslušnosť k triede Café Racer.

Základom 350 OHC Speciale je čínsky motocykel... Foto: JAWA
Jawa 350 DOHC Special Základom 350 OHC Speciale je čínsky motocykel Shirenay 400. Konverzia na Jawu mu ale nepochybne svedčí.

Pripomína slávne pretekárske špeciály Jawa 250 a 350, ktoré svojho času osedlával rovnako slávny František Šťastný, ale aj mnoho iných jazdcov. Asi to málokto vie, ale už vtedy využívali štvortaktné motory, na rozdiel od sériovej produkcie, ktorá sa ich nedokázala zbaviť ani po páde železnej opony. Samozrejme s výnimkou slávnej Jawy 500 s rozvodom SOHV. Základom Speciale je kolískový rám a spomínaný jednovalec spojený s 5-stupňovou prevodovkou. Samozrejmosťou je elektrický štartér. Štartovaciu páku tu už nenájdete. Padla za obeť stúpačkám.

Podvozok s rázvorom 1 420 mm využíva predné teleskopické vidlice so zdvihom 150 mm a vzadu tlmiče so zdvihom 80 mm. Osemnásťpalcové kolesá používajú kotúčové brzdy s rozmerom 320 mm vpredu a 280 vzadu, čo je rozdiel v porovnaní s Jawou 350 SOHC. Tá ma vzadu stále bubnovú brzdu. Líši sa aj palivovou nádržou s objemom zväčšeným na 16 litrov a sedadlom umiestneným o 15 mm vyššie. Spolu s nižšou polohou riadidiel a dozadu posunutým stúpačkám to prináša športovejší posed jazdca.

Novinka je pripravená vstúpiť na trh s cenou 119 000 českých korún, čo je približne 4 680 eur.
 Jawa 350 DOHC Special
 Jawa 350 DOHC Special
+2 Jawa 350 DOHC Special

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Jawa #Jawa 350
Články podľa značiek