Curtiss Zeus: Confederate sa mení na výrobcu brutálnych elektrických motoriek

22.05.2018 12:00

Známa americká spoločnosť Confederate mení názov aj DNA. Z extrémnych dvojvalcových strojov prechádza na elektrický pohon. Brutality sa však vzdať nemieni.

Curtiss Zeus má síce elektrický pohon, ale...
Curtiss Zeus má síce elektrický pohon, ale brutalita pôvodných strojov pod značkou Confederate mu zostala Autor: Curtis Motorcycles

Od roku 1991 šokuje malá severoamerická spoločnosť Confederate Motorcycles svet jednej stopy malosériovými motorkami s nezameniteľným dizajnom a technikou. Všetky spája brutálny výkon dvojvalcov a bojový vzhľad. V živej pamäti je ešte jej posledná kreácia G2 P51 z roku 2015, inšpirovaná stíhačkou P-51 Mustang, ktorá brázdila oblohu počas druhej svetovej vojny. Teraz však prichádza šok. Confederate Motorcycles končí. Nástupníckou spoločnosťou bude Curtiss Motorcyles. A nemení sa zďaleka len názov.

Americká manufaktúra totiž postupne končí s výrobou motocyklov so spaľovacím motorom. Vraj sa už v tejto oblasti nemá kam pohnúť. Ako inak, budúcnosť vidí v elektrických motorkách. Originality sa ale vzdať nemieni. Dôkazom je hneď prvý „ekoprodukt“ s názvom Curtiss Zeus. Radikálny vzhľad doplní pohon, ktorý počíta až s dvoma elektromotormi. To znamená dvakrát 125 kW a dvakrát 394 Nm krútiaceho momentu, ktoré urobia z tejto mašiny doslova stíhačku. Stará G2 P51 s „véčkom" od Harleya šancu mať nebude.K vychy­távkam patria karbónové kolesá, LED svetlá či iPad pod riadidlami.

Elektrickú raketu poháňajú dva elektromotory....
Elektrickú raketu poháňajú dva elektromotory. Každý s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 365 Nm. Autor: Curtis Motorcycles

Bližšie technické a prevádzkové parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Nepoznáme teda kapacitu akumulátorov, čas nabíjania ani dojazd. V každom prípade si firma zachová filozofiu exkluzivity. Vzniknúť má len pár desiatok hriešne drahých strojov. A potom je tu ešte jedna dobrá správa. Na priaznivcov benzínu Curtiss celkom nezanevrie. Chystá totiž ešte rozlúčkovú „limitku“ Warhawk, ktorá použije vidlicový dvojvalec s objemom 2 163 ccm s výkonom 113,5 kW. Za každý z tridsiatich šiestich strojov zaplatia záujemcovia 105 000 dolárov. Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom v roku 2020.

Pre úplnosť dodajme, že názov spoločnosti Curtiss nie je celkom nový. Spája sa s motocyklovým nadšencom Glennom Hammondom Curtisom, ktorý vyrábal v USA motorky začiatkom minulého storočia a aj na nich súťažil. Neskôr patril k priekopníkom letectva. Je tiež autorom vidlicového dvojvalca a extrémneho motocyklu Curtiss V-twin s 8-valcom objemu 4,4 litra. Jeho 30 kW stačilo v roku 1907 na svetový rýchlostný rekord s hodnotou 219,45 km/h. Tým sa stal Glenn Curtiss zároveň najrýchlejším mužom sveta.

Curtis
		Zeus -
		2018
Curtis Zeus
		-
		2018
+6Curtis Zeus -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#elektrická motorka #Curtiss Zeus #Curtiss
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
4. 6. 2018zlacnenie1.285 €zlacnenie1.417 €
28. 5. 2018zdraženie1.308 €zdraženie1.438 €
21. 5. 2018zdraženie1.287 €zdraženie1.417 €
14. 5. 2018zdraženie1.263 €zdraženie1.393 €
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk