Americká spoločnosť Feher sa rozhodla vyhlásiť vojnu známemu neduhu motocyklových prílb. V horúcom počasí je v nich jednoducho príliš teplo. A to nie je komfortné ani bezpečné. Samozrejme, pokusov tu už bolo viac, ale Feher prichádza s riešením integrovaným priamo do telesa helmy. Plnohodnotnú klimatizáciu však nečakajte. Zabudovať do helmy kompresor a výmenník tepla by znamenalo zvýšiť jej hmotnosť na neakceptovateľnú mieru.
Spoločnosť Feher na to išla inak. Prilbu vystlala špeciálnym materiálom Tubular Spacer fabric, ktorý rovnomerne rozvádza chladnejší vzduch vnútri prilby, privádzaný malým ventilátorom umiestneným v zadnej časti helmy. Najprv putuje cez filter a následne cez termoelektrický chladiaci modul. Systém dokáže znížiť teplotu o 10 až 15 stupňov Celzia a navyše znížiť vlhkosť vzduchu, čo zabraňuje zahmlievaniu. Elektromotor je pritom napájaný pomocou elektrického kábla priamo z motocykla. Použiť sa dá aj externý akumulátor s kapacitou 3 000 mAh alebo 1 200 alebo 3 000 mAh.
V prvom prípade vydrží systém v prevádzke dve hodiny a v druhom až šesť. Použitím kompozitných materiálov sa podarilo kompenzovať hmotnosť chladiaceho systému a tak prilba Feher ACH-1 váži prijateľných 1 450 g, čo je menej ako niektoré konvenčné motocyklové helmy. Výrobca zatiaľ neodporúča používať prilbu, presnejšie jej chladiaci systém v chode za daždivého počasia, i keď dodáva, že je to bezpečné. Pravdepodobne z dôvodu napájania káblom.
Novinka príde na trh vo veľkostiach XS až 2XL a spoločnosť si za ňu bude účtovať 549 dolárov, čo je približne 470 eur. Dostala certifikát DOT i ECE 22.05. Bohužiaľ, dostupná bude zatiaľ len v USA. Pre úplnosť doplňme, že spoločnosť Feher nie je v oblasti ochladzovacích systémov žiadnym nováčikom. Spolupracovala napríklad na vývoji ventilovaných sedadiel s automobilkami Rolls-Royce, Bentley či Ferrari. Princíp chladenia prilby ACH-1 je v podstate veľmi podobný.