
Talianske Piaggio predstavilo elektrickú Vespu v podobe konceptu už v roku 2016. Do výroby sa však rozhodne nehrnulo. Najslávnejší skúter sveta tak predbehla v ekologických pohonoch konkurencia. Od septembra bude však všetko inak. Piaggio prichádza na trh so sériovou Vespou Elettrica. A nenechalo nič na náhodu. Dizajnom sa prakticky nelíši od svojich konvenčných súrodencov, s výnimkou toho, že pod vekom „nádrže“ nájdete dobíjací konektor a pri jazde bude chýbať zvuková kulisa spaľovacieho motora.

Nahradí ho elektromotor s permanentným magnetom a výkonom 2 kW, krátkodobo dokonca dvojnásobným. To zodpovedá približne Vespe s jednovalcom s objemom 50 ccm. Krútiaci moment 200 Nm je však omnoho zaujímavejší a sľubuje slušné odpichy z križovatiek. Energiju bude Vespa Elettrica čerpať z malej li-ion batérie. Jej kapacita 2 kWh by mala stačiť na 100 km jazdy. Nabíjanie na plnú kapacitu z bežnej elektrickej siete bude trvať štyri hodiny. Po tisíc nabíjacích cykloch klesne kapacita akumulátora na 80 %, to zodpovedá vzdialenosti asi 50– až 70-tisíc kilometrov a desiatim rokom prevádzky.

Komu to nestačí, bude môcť voliť plug-in hybridnú Vespu Elettrica X, ktorá dostane okrem batérie aj konvenčný spaľovací motor v úlohe generátora elektrickej energie. To predĺži dosah na 200 km, z toho 50 elektrických. Samozrejme, táto verzia bude podstatne drahšia. No ani základná Vespa Elettrica nebude lacná záležitosť. Jej cenovka sa má pohybovať na úrovni najdrahších benzínových verzií. Zákazníkov má preto prilákať aj moderným infotainmentom, napríklad prepojením motocykla s vaším smartfónom prostredníctvom Bluetooth, a informačnému displeju s uhlopriečkou 4,3 palca.
Piaggio na uľahčenie vyvinulo rovnomennú mobilnú aplikáciu. Vychytávkou bude aj predný LED reflektor, elektrická spiatočka či prilba s integrovanými slúchadlami a mikrofónom. Ak ju nepoužívate, nájde zatiaľ miesto pod sedadlom. Zákazníci budú tiež vyberať jednu z ôsmich farieb laku a z rozsiahleho balíka príslušenstva. Napríklad box na batožinu, ochranný štít, alarm alebo batoh s priestorom na notebook a vstavanou záložnou batériou. Výroba sa rozbehne v septembri v domácom závode Pontedera, teda na mieste, kde sa pred 72 rokmi Vespa narodila.