Ural Electric: Zamení ruská klasika boxer za elektromotor? Už je na svete

Ruská motocyklová legenda so sajdkárou sa roky v podstate nemení. No v Kalifornii jej už naplánovali elektrickú budúcnosť.

15.11.2018 12:00
debata (2)
Ural Electric  vychádza z verzie cT s jedným... Foto: Ural
Ural Electric Concept - 2018 Ural Electric vychádza z verzie cT s jedným poháňaným kolesom. Prišiel však o typický znak – benzínový dvojvalec s protibežnými piestami. Nahradil ho elektromotor.

Inovácie a Ural nejdú príliš dokopy. Ruský legendárny motocykel s postranným vozíkom a dvojvalcovým boxerom nezmenil základnú koncepciu už desiatky rokov. Napokon, v tom je jeho čaro, podobne ako pohon oboch zadných kolies. Nezmenila na tom nič ani modernizovaná verzia Ural Gear Up, pripravená pre rok 2019. Tá podstúpila len čiastkové úpravy, najmä motora. Skutočná revolúcia však nemusí byť ďaleko. Veští ju prototyp elektrického Uralu, o ktorý sa postaralo americké zastúpenie značky v spolupráci s kalifornskými spoločnosťami ICG a Zero Motorcycles.

Elektromotor má výkon 45 kW a krútiaci moment... Foto: Ural
Ural Electric Concept - 2018 Elektromotor má výkon 45 kW a krútiaci moment 110 Nm. Vďaka nemu dosahuje rýchlosť 140 km/h.

Základom prestavby bol model cT s pohonom jediného zadného kolesa. Zachovaný bol aj dizajn s typickým tvarom palivovej nádrže. Tá je však Uralu Electric nanič. Klasický dvojvalcový boxer s objemom 750 ccm a výkonom 30,1 kW nahradila totiž spoločnosť Zero Motorcycles elektromotorom s výkonom 45 kW a krútiacim momentom 110 Nm. To znamená, že elektrifikovaná verzia je vôbec najvýkonnejším Uralom všetkých čias. Batérie s kapacitou 19,5 kWh, umiestnené v moderne konštruovanom ráme, umožňujú dojazd na jedno nabitie do vzdialenosti 165 km.

Konektor nabíjania batérií našiel miesto vo... Foto: Ural
Ural Electric Concept - 2018 Konektor nabíjania batérií našiel miesto vo falošnej palivovej nádrži. V USA sa dobijú z bežnej siete asi za 13 hodín.
V hre je však aj akumulátor s kapacitou 21,6 kWh, ktorý by dojazd predĺžil na rovných 200 kilometrov. Sympatické je, že elektrický Ural má hmotnosť 373 kg, čo je len o 36 kg viac ako benzínový originál. Takže na dynamike rozhodne nestráca. Maximálna rýchlosť je až 140 km/h. O nabíjanie sa stará palubná nabíjačka s výkonom 1,3 kW, umiestnená v pseudonádrži. To znamená nabitie na zhruba 95 % kapacity z americkej 115 V siete za asi 13 hodín. Spoločnosť teraz čaká na reakcie verejnosti, ktoré chce získať prostredníctvom predvádzacích akcií v USA. Ak budú priaznivé, Ural dokáže rozbehnúť výrobu do dvoch rokov od schválenia.
Ural Electric Concept - 2018
Ural Electric Concept - 2018
+6Ural Electric Concept - 2018

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Ural #IMZ-Ural #IMZ #Ural Electric
Články podľa značiek