V súčasnosti sprevádzajú ruskú prezidentskú kolónu motocykle BMW a Ural. S tými nemeckými majú však Rusi problém. Je to logické, veď celý projekt Kortež, podporený ruskou vládou, ktorej výsledkom je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, odštartoval s cieľom nahradiť nemecké vozidlá v službách Kremľa, autorsky vyvinutými ruskými limuzínami. To sa aj podarilo. Premiéru mala nová vlajková loď kremeľských garáží počas vlaňajšej, už štvrtej Putinovej inaugurácie. Neskôr, na autosalóne v Moskve predstavil Aurus civilnú verziu Senatu, ktorý sa tento rok dostáva do voľného predaja. Neskôr pribudne SUV a MPV.
Lenže tam sa projekt Kortež nekončí. V pláne je aj motocykel, ktorý by vystriedal spomínané stroje BMW a tiež síce ruské, ale morálne zastarané Uraly. A veci napredajú rýchlejšie, akoby sa zdalo. Testovacie prototypy už absolvujú cestné skúšky v Soči. A vyzerajú hrozivo, akoby z hollywoodskeho akčného sci-fi trileru. Dokonca sú známe aj niektoré záväzné technické údaje a tiež to, že motocykel ponesie značku Iž. Tá má síce 90-ročnú históriu, ale v roku 2009 skrachovala. Oddelenie pre vývoj motocyklov následne prešlo pod krídla spoločnosti Kalašnikov. Áno, presne tej, ktorá je známa výrobou legendárnych automatických zbraní.
Tá sa postarala o vývoj a v blízkej budúcnosti aj o výrobu luxusného ruského motocykla. Masívne kapotovaný stroj nebude žiaden drobček. Na dĺžku má 2 900, na šírku 940 a na výšku 1 250 mm. Ešte autoritatívnejšie pôsobí hmotnosťou 510 kg. Napriek tomu nebude mať s dynamikou najmenšie problémy. Zatiaľ bližšie nešpecifikovaný motor má totiž produkovať výkon 110 kW a krútiaci moment 180 Nm. Takže masívny ruský Iž zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Samotný prezident Putin už motocykel oficiálne schválil ako súčasť prezidentskej kolóny.
Kedy uvidíme Iž v službách Kremľa, nie je zatiaľ známe, no je isté, že podobne ako Aurus Senat bude dostupný aj vo voľnom predaji. Vzhľadom na prebiehajúce jazdné skúšky, ktoré jasne deklarujú, že projekt je vo vysokom štádiu vývoja, by to mohlo byť ešte do konca tohto roka.