
Harley-Davidson, výrobca kultových amerických motoriek, je síce v podstatne lepšej kondícii ako pred jedenástimi rokmi, keď musel po páde Lehman Brothers prepustiť 4 000 zamestnancov, ale rozhodne sa mu nedarí tak, ako by si predstavoval. Jeho problémom je starnúca generácia „rebelov“ a skutočnosť, že sa mu nedarí osloviť generáciu takzvaných mileniánov. Prejavilo sa to aj vlani na predaji necelých 22 000 motocyklov, čo je jeden z najslabších výsledkov od finančnej krízy. Preto ohlásil vlani v lete nový strategický plán More Roads, ktorý určuje víziu do roku 2022.
Harley-Davidson chce pritiahnuť nových, mladších zákazníkov a dokonca byť lídrom v oblasti elektrických motoriek. Samozrejme, tradičné veľké stroje triedy Touring a Cruiser ostanú ťažiskom, príde však nový modulárny rad motocyklov strednej triedy s objemom motorov od 500 do 1 250 ccm. A medzi nimi napríklad aj prvé enduro Pan America. Ďalej budú predstavené nové modely Custom 1 250 a Streetfighter 975. Všetky by sa mali objaviť už do roku 2020. Lenže to nie je koniec. Američania majú záujem úradovať aj v triedach lacnejších strojov s objemom od 250 do 500 ccm.

Práve tieto dva modely určené pre mestskú mobilitu by sa mali stať ťažiskom plánu nových služieb. Jeho súčasťou je nadviazanie partnerstva s najväčšími globálnymi poskytovateľmi služieb e-commerce a vytvorenie nových formátov predaja. Harley-Davidson sa chce inšpirovať úspechom spoločností Uber, Bird či Lime. V porovnaní s nimi chce však poskytnúť nielen samotnú mobilitu, ale aj originálne stroje, ktoré budú vyvolávať radosť z jazdy a emócie. Americká firma by tak pritiahla potenciálnych zákazníkov.
V súvislosti s tým buduje Harley-Davidson v kalifornskom Silicon Valley úplne nové výskumné a vývojové stredisko zamerané na elektricky poháňané motorky. Zahŕňať bude aj vývoj batérií, elektroniky a pokročilých výrobných metód. Neskôr bude aj produkčným miestom elektrických motoriek.