Harley-Davidson: Kultový výrobca zvažuje prenájom elektrických skútrov

Značka Harley-Davidson sa nám spája s burácajúcimi motorkami veľkých objemových tried. Jej budúcnosť má byť však oveľa pestrejšia. Uvažuje dokonca nad zdieľaním a prenájmom elektrických modelov. Chce si tým vytvoriť novú základňu jazdcov, a teda aj budúcich zákazníkov.

02.04.2019 19:00
debata
Takýto stroj by ste asi od tradičného výrobcu... Foto: Harley-Davidson
Harley-Davidson Takýto stroj by ste asi od tradičného výrobcu motoriek pre rebelov asi nečakali. No je v pláne ako súčasť riešenia mestskej mobility. Ponúknuť má radosť z jazdy aj emócie. To je viac, ako dokážu iné produkty určené na zdieľanie.

Harley-Davidson, výrobca kultových amerických motoriek, je síce v podstatne lepšej kondícii ako pred jedenástimi rokmi, keď musel po páde Lehman Brothers prepustiť 4 000 zamestnancov, ale rozhodne sa mu nedarí tak, ako by si predstavoval. Jeho problémom je starnúca generácia „rebelov“ a skutočnosť, že sa mu nedarí osloviť generáciu takzvaných mileniánov. Prejavilo sa to aj vlani na predaji necelých 22 000 motocyklov, čo je jeden z najslabších výsledkov od finančnej krízy. Preto ohlásil vlani v lete nový strategický plán More Roads, ktorý určuje víziu do roku 2022.

Harley-Davidson chce pritiahnuť nových, mladších zákazníkov a dokonca byť lídrom v oblasti elektrických motoriek. Samozrejme, tradičné veľké stroje triedy Touring a Cruiser ostanú ťažiskom, príde však nový modulárny rad motocyklov strednej triedy s objemom motorov od 500 do 1 250 ccm. A medzi nimi napríklad aj prvé enduro Pan America. Ďalej budú predstavené nové modely Custom 1 250 a Streetfighter 975. Všetky by sa mali objaviť už do roku 2020. Lenže to nie je koniec. Američania majú záujem úradovať aj v triedach lacnejších strojov s objemom od 250 do 500 ccm.

Sľubne vyzerá aj toto elektrické „enduro“... Foto: Harley-Davidson
Harley-Davidson Sľubne vyzerá aj toto elektrické „enduro“ pripomínajúce skôr horský bicykel ako motorku.
Určené majú byť pre rýchlo sa rozvíjajúce ázijské trhy, najmä Indiu. Preto neprekvapí, že tieto ľahké motocykle vyvinie Harley s ázijským partnerom a v Ázii ich chce aj vyrábať. A potom je tu prvý elektrický Harley-Davidson LiweWire, ktorý sa vo finálnej sériovej verzii predstavil len nedávno na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Portfólio „elektrobajkov“ sa má ale postupne rozširovať. Aj preto predstavila spoločnosť v Las Vegas dve ďalšie prevratné elektrické štúdie ľahkých motocyklov – jeden, ktorý pripomína kríženca horského bicykla s elektrickým endurom a druhý skôr elektrickú kolobežku.

Práve tieto dva modely určené pre mestskú mobilitu by sa mali stať ťažiskom plánu nových služieb. Jeho súčasťou je nadviazanie partnerstva s najväčšími globálnymi poskytovateľmi služieb e-commerce a vytvorenie nových formátov predaja. Harley-Davidson sa chce inšpirovať úspechom spoločností Uber, Bird či Lime. V porovnaní s nimi chce však poskytnúť nielen samotnú mobilitu, ale aj originálne stroje, ktoré budú vyvolávať radosť z jazdy a emócie. Americká firma by tak pritiahla potenciálnych zákazníkov.

V súvislosti s tým buduje Harley-Davidson v kalifornskom Silicon Valley úplne nové výskumné a vývojové stredisko zamerané na elektricky poháňané motorky. Zahŕňať bude aj vývoj batérií, elektroniky a pokročilých výrobných metód. Neskôr bude aj produkčným miestom elektrických motoriek.
Harley-Davidson
Harley-Davidson
+4Harley-Davidson

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Harley-Davidson #Harley-Davidson LiveWire #CES Las Vegas 2019
Články podľa značiek