Harley-Davidson: Kultový výrobca zvažuje prenájom elektrických skútrov

02.04.2019 19:00

Značka Harley-Davidson sa nám spája s burácajúcimi motorkami veľkých objemových tried. Jej budúcnosť má byť však oveľa pestrejšia. Uvažuje dokonca nad zdieľaním a prenájmom elektrických modelov. Chce si tým vytvoriť novú základňu jazdcov, a teda aj budúcich zákazníkov.

Takýto stroj by ste asi od tradičného výrobcu...
Takýto stroj by ste asi od tradičného výrobcu motoriek pre rebelov asi nečakali. No je v pláne ako súčasť riešenia mestskej mobility. Ponúknuť má radosť z jazdy aj emócie. To je viac, ako dokážu iné produkty určené na zdieľanie. Autor: Harley-Davidson

Harley-Davidson, výrobca kultových amerických motoriek, je síce v podstatne lepšej kondícii ako pred jedenástimi rokmi, keď musel po páde Lehman Brothers prepustiť 4 000 zamestnancov, ale rozhodne sa mu nedarí tak, ako by si predstavoval. Jeho problémom je starnúca generácia „rebelov“ a skutočnosť, že sa mu nedarí osloviť generáciu takzvaných mileniánov. Prejavilo sa to aj vlani na predaji necelých 22 000 motocyklov, čo je jeden z najslabších výsledkov od finančnej krízy. Preto ohlásil vlani v lete nový strategický plán More Roads, ktorý určuje víziu do roku 2022.

Harley-Davidson chce pritiahnuť nových, mladších zákazníkov a dokonca byť lídrom v oblasti elektrických motoriek. Samozrejme, tradičné veľké stroje triedy Touring a Cruiser ostanú ťažiskom, príde však nový modulárny rad motocyklov strednej triedy s objemom motorov od 500 do 1 250 ccm. A medzi nimi napríklad aj prvé enduro Pan America. Ďalej budú predstavené nové modely Custom 1 250 a Streetfighter 975. Všetky by sa mali objaviť už do roku 2020. Lenže to nie je koniec. Američania majú záujem úradovať aj v triedach lacnejších strojov s objemom od 250 do 500 ccm.

Sľubne vyzerá aj toto elektrické „enduro“...
Sľubne vyzerá aj toto elektrické „enduro“ pripomínajúce skôr horský bicykel ako motorku. Autor: Harley-Davidson

Určené majú byť pre rýchlo sa rozvíjajúce ázijské trhy, najmä Indiu. Preto neprekvapí, že tieto ľahké motocykle vyvinie Harley s ázijským partnerom a v Ázii ich chce aj vyrábať. A potom je tu prvý elektrický Harley-Davidson LiweWire, ktorý sa vo finálnej sériovej verzii predstavil len nedávno na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Portfólio „elektrobajkov“ sa má ale postupne rozširovať. Aj preto predstavila spoločnosť v Las Vegas dve ďalšie prevratné elektrické štúdie ľahkých motocyklov – jeden, ktorý pripomína kríženca horského bicykla s elektrickým endurom a druhý skôr elektrickú kolobežku.

Práve tieto dva modely určené pre mestskú mobilitu by sa mali stať ťažiskom plánu nových služieb. Jeho súčasťou je nadviazanie partnerstva s najväčšími globálnymi poskytovateľmi služieb e-commerce a vytvorenie nových formátov predaja. Harley-Davidson sa chce inšpirovať úspechom spoločností Uber, Bird či Lime. V porovnaní s nimi chce však poskytnúť nielen samotnú mobilitu, ale aj originálne stroje, ktoré budú vyvolávať radosť z jazdy a emócie. Americká firma by tak pritiahla potenciálnych zákazníkov.

V súvislosti s tým buduje Harley-Davidson v kalifornskom Silicon Valley úplne nové výskumné a vývojové stredisko zamerané na elektricky poháňané motorky. Zahŕňať bude aj vývoj batérií, elektroniky a pokročilých výrobných metód. Neskôr bude aj produkčným miestom elektrických motoriek.

Harley-Davidson
Harley-Davidson
+4Harley-Davidson

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Harley-Davidson #Harley-Davidson LiveWire #CES Las Vegas 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR