Nemožné? Pre kreatívneho Francúza Ludovica Lazaretha nie. Čo si raz vezme do hlavy, to aj uskutoční. Najnovšie pracuje na lietajúcej motorke. Vývoj je v pokročilom štádiu. Stroj označený ako Lazareth La Moto Volante 496 sa síce na motorku svojimi štyrmi kolesami príliš nepodobá, ale auto ani „štvorkolka“ to naozaj nie je. Takáto konštrukcia má svoj dôvod. Na ceste slúžia kolesá na bežnú jazdu, ale pri transformácii na lietajúci „dron“ sa vyklopia o 180 stupňov. Práve v nich sú totiž umiestnené štyri prúdové motory.
Ako to teda funguje? Na ceste využíva Lazareth LMV 496 elektrický pohon. Zásoba akumulátorov stačí na 100 km dojazdu. To nie je síce príliš očarujúce, ale na dennú cestu do práce to stačí. Zaujímavé je však to, čo sa stane, keď sa stroj zmení na lietajúci dopravný prostriedok. Štyri turbíny s výkonom 969 kW, čo je 1 318 koní, dokážu zabezpečiť desať minút letu s jedným pasažierom. Aby bola „motorka“ čo najľahšia, jej rám je vyrobený z uhlíkových vláken.
Tvorca tohto „čuda“ tvrdí, že finálne parametre budú podstatne lepšie. Tým zároveň naznačuje, že stroj má ešte veľký kus vývoja pred sebou. Myslí to však vážne. Momentálne má k dispozícii päť prototypov. Všetky už jazdia aj lietajú, hoci len v špeciálnych testovacích podmienkach. Termín spustenia výroby ešte nie je známy, no šušká sa o cene približne 500 000 eur. To je naozaj dosť odvážne, pretože za túto sumu si kúpite fantastickú motorku aj moderné a bezpečné lietadlo.
Lazareth LMV 496 však nebude nikdy dobrou motorkou ani dobrým lietajúcim strojom. Kombinácia elektrického a prúdového pohonu je navyše diskutabilná. Vynárajú sa napríklad otázky, čo urobia prúdové motory s asfaltom počas štartu. Navyše ich treba pred odletom tri minúty zahrievať. Elegantnejší by bol asi vrtuľový pohon, bežný na elektrických dronoch. Ľahká turbína by mohla slúžiť skôr ako generátor elektrickej energie.