Koncom vlaňajšieho roka sa česká Jawa vrátila prostredníctvom spoločnosti Mahindra, presnejšie jej divízie Classic Legends, na indický trh. Stalo sa tak 25 rokov po tom, čo zišli posledné kusy licenčných motocyklov českej konštrukcie z indických liniek pod značkou Yezdi. Už po prvej prezentácii sa ukázalo, že Indovia na Jawu nikdy nezabudli. Trojica nových strojov, Jawa 300, Jawa Forty Two a Jawa Perak, vzbudila obrovský záujem. To napriek tomu, že novinky už neútočia na zákazníka nízkou cenou. Naopak, ide o štýlové a podstatne drahšie retromotocykle.
Záujem o ne prekonal všetky pôvodné očakávania. Spoločnosť Classic Legends musela dokonca zastaviť systém on-line objednávok, pretože nedokázala uspokojiť dopyt. Sústredila sa však na budovanie rozsiahlej siete dílerov a teraz pridáva ďalší bonus, ktorý „české“ motocykle opäť zatraktívni. Ponuku totiž obohatila kolekcia doplnkového príslušenstva. Zákazníci si môžu dokúpiť padacie ochranné rámy, s chrómovým alebo matným povrchom, malý nosič batožiny za zadným sedadlom či nové spätné zrkadlá, uchytené na konci riadidiel. Nechýbajú ani špeciálne prilby, bundy, tričká či rukavice s motívom Jawy.
Spomeňme, že oba v súčasnosti dostupné motocykle Jawa 300 a Forty Two poháňa jednovalcový 4-taktný motor s rozvodom DOHC, s objemom 293 kubických centimetrov a výkonom 20,4 kW. Krútiaci moment 28 Nm spracúva 6-stupňová prevodovka a posiela k zadnému kolesu prostredníctvom klasickej reťaze. Na rozdiel od „kývačky“ je však chladený vodou, takže na rozdvojenom kolískovom ráme pribudol chladič. Jawa 300 má rázvor 1 369 mm a používa pneumatiky s profilom 90/90 R18, respektíve 120/80 R17 na zadnej vidlici. Celý stroj váži 170 kg a jazdec sedí vo výške 765 mm. O odpruženie sa starajú hydraulické jednotky.
Brzdová sústava využíva prednú kotúčovú brzdu s priemerom 280 mm a zadnú bubnovú brzdu. Nechýba ani protiblokovací systém ABS. Zákazníci si budú môcť vybrať z troch farebných verzií – bordovej, čiernej a sivej. Model Forty Two má ešte autentickejší dizajn. Napríklad samostatný predný reflektor a menšie spätné zrkadlá. Špecifická je aj ponuka šiestich farieb lakov vrátane belasého. Na tretí model Perak s výkonnejším motorom, ktorého objem vzrastie na 334 ccm, a zadným zavesením evokujúcim populárne bobberi sa ešte len čaká. Classic Legends musí najprv zvýšiť objem produkcie. Veď dodacie lehoty sú v súčasnosti viac ako šesť mesiacov.