JAWA 210: Babetta ako ju nepoznáte. Legendárny moped ‘zmorfoval‘ na Cafe Racer!

Asi by ste nečakali, že socialistický moped Jawa Babetta, vyrábaný v Považskej Bystrici a neskôr v Kolárove, môže zaujať „maniakov“ do prestavby motocyklov. Lenže česká spoločnosť Reich Moto ňou neohrdla. Stvorila neuveriteľný solitér. Čo na tom, že má stále pedále.

30.03.2020 18:00
debata (8)
Vystopovať pôvod tohto Cafe Raceru nie je... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Reich Moto
Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer Vystopovať pôvod tohto Cafe Raceru nie je jednoduché. Z pôvodnej Babetty tu totiž veľa neostalo. Výsledok je však presvedčivý.

Česká firma, alebo skôr „garáž“ Reich Moto má za sebou už viacero prestavieb motocyklov. Ich základom však boli vždy plnohodnotné motocykle. Napríklad Honda 400T, Kawasaki GT550, Suzuki DR650, Yamaha XS 360 alebo Moto Guzzi V65. Pod rukami bratov Ondreja a Martina Reichelovcov z nich vznikli „oholené“ Cafe Raceri, ktorých popularita neustále rastie. Lenže jedno ich dielo je naozaj výnimočné. Neočakajte však žiaden silný stroj. Do parády si totiž vzali socialistický moped Jawa Babetta 210, vyrábaný od roku 1983 v Považských strojárňach a od roku 1986 v Kolárove.

Motor s objemom 49 kubických centimetrov dostal... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Reich Moto
Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer Motor s objemom 49 kubických centimetrov dostal karburátor Dell Orto a skrátený výfuk zo Simsona Electronic.

To je už ale dávno história, pretože posledné Babetty zišli z kollárovských liniek v roku 1996. Niekedy z tohto obdobia pochádzala aj zdevastovaná Babetta, ktorej sa v RaichMoto rozhodli vdýchnuť nový život. A opäť na tému Cafe Racer. Čo na tom, že Babettu poháňal slabučký dvojtaktný jednovalec s objemom 49 kubických centimetrov a výkonom 1,7 kW. Všetko začalo kompletnou demontážou. Ostal len rám a súčiastky. Tak ako sa na Cafe Racer patrí, nepotrebné išlo rovno do „koša“. Samozrejme, okrem pedálov. No čosi aj pribudlo. Babetta dostala prídavnú vzperu a na nej perleťovo červenú nádrž z nemeckého mopedu Hercules. Mimochodom, stála päť eur.

A takto vyzerala Babetta pred prestavbou. Foto: Pravda, Ivan Majerský, Reich Moto
Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer A takto vyzerala Babetta pred prestavbou.
Vysoké riadidlá nahradili nízke „rajdy“. Vypletané kolesá si zas Babetta požičala s východonemeckého Simsona. Z neho pochádzajú aj zadné tlmiče a výfuk. Nové je tiež nižšie umiestnené sedadlo. Motor spojený s odstredivou spojkou a dvojrýchlostnou automatickou prevodovkou by mal byť o čosi silnejší ako originál, pretože ho „kŕmi“ karburátor Dell Orto. Predné svetlo je originálne, no to zadné je integrované do rúry skráteného rámu. Blatníky tu nehľadajte. Zato má originálna Babetta smerové svetlá. Celá práca trvala približne dva mesiace. Čo hovoríte na výsledok?
Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer
Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer
+17Reich Moto - Jawa Babetta Cafe Racer

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 8 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Jawa
Články podľa značiek