
V roku 2017 predstavila spoločnosť BMW Motorrad vskutku odvážny koncept elektrického skútra Concept Link. Asi málokomu napadlo, že s ním BMW počíta v sériovej produkcii. Lenže je to tak. Novinka s názvom CE 04 je jeho produkčným derivátom s väčšinou futuristických prvkov. Dúfajme, že jeho osud nebude podobný ako osud neúspešného kapotovaného „čuda“ BMW C1. Dizajn prvého elektrického skútra je totiž podriadený elektrickému pohonu, takže celkom vybočuje zo zvyklostí. Má rúrkový rám, ktorý ukrýva nízko uložený akumulátor a tiež priestor pre prilbu. Až za ním sa nachádza elektromotor. Sedadlo akoby sa vznášalo nad samotným skútrom. Jazdca kryje pomerne agresívne tvarovaná kapotáž.


CE 04 je napriek ekologickej a tichej prevádzke poriadne výkonný stroj. Poháňa ho elektromotor s permanentným magnetom, opäť odvodený od nových elektromobilov BMW s označením eDrive. Má výkon 21 alebo 31 kW. Silnejšia verzia akceleruje na 50 km/h za 2,6 sekundy. V meste s ním budete skutočnou raketou. A nestratí sa ani mimo mesta. Maximálka sa totiž končí až pri 120 km/h. Samozrejme, s veľkými výletmi nerátajte. Akumulátor s kapacitou 8,9 kWh zvládne maximálne 130 km. V meste je to však až-až. Ak sa batéria vybije, čaká vás nabíjanie. Z bežnej zásuvky to trvá 4 hodiny a 20 minút, ale s príplatkovou palubnou nabíjačkou sa proces skráti na prijateľnú hodinu a 40 minút.


Ak nabíjate len na 80 % kapacity, zoberie vám nabíjanie iba 45 minút. O bezpečnosť jazdy sa stará stabilizačný systém ASC, ktorý obmedzuje krútiaci moment motora, podobne ako na osobných autách. K dispozícii sú tri režimy jazdy Eco, Rain a Road. Za príplatok dostanete športový režim Dynamic. Vyberať si tak môžete medzi dojazdom, výkonom či bezpečnosťou. Kolesá s pneumatikami 120/70 R15 67H vpredu a 160/60 R15 56H vzadu sú zavesené na prednej teleskopickej vidlici a vzadu na jednostrannom ramene s úplne zakrytou pružiacou a tlmiacou jednotkou. Samozrejmosťou je ABS integrované na dvojkotúčovej prednej brzde.

