Talianska spoločnosť Ducati patriaca pod koncern Volkswagen sa preslávila športovými a pretekárskymi motocyklami. Okrem vysokovýkonných superbikov však prináša aj inovácie v nižších segmentoch a po novom sa rozhodla zísť z asfaltu na prašné motokrosové dráhy. Najnovším prírastkom bude motorka Hypermotard 698 poháňaná motorom s názvom Superquadro Mono, ktorý bude najsilnejším a „najtočivejším“ jednovalcom na svete.
Zdvihový objem novinky so štyrmi ventilmi je 659 cm3 a technicky vychádza z dvojvalca Panigale s objemom 1 299 cm3. Maximálny výkon 57 kW (77,5 k) dosahuje pri 9 750 otáčkach za minútu, no obmedzovač zasiahne až pri hodnote 10 250 ot./min. Navyše s pretekárskym výfukom stúpne maximálny výkon až na 63 kW (84,5 k). Krútiaci moment je 63 Nm pri 8 000 ot./min.
Vysoké spektrum otáčok dosiahli konštruktéri vďaka extrémnemu pomeru vŕtania a zdvihu. Priemer piestu je 116 milimetrov a zdvih je iba 62,4 milimetra. Aj v prípade Superquadro Mono ostal zachovaný pre Ducati typický desmodromický rozvod, kde je otváranie a zatváranie ventilov ovládané vačkou. Pre zníženie vibrácií sú v motore dva vyvažovacie hriadele.
Čítajte aj Ducati Scrambler Mike Hailwood Edition: 58 kusov pre nadšencovDucati sa snažilo znížiť hmotnosť agregátu na minimum. Celkovú hmotnosť zatiaľ nezverejnilo, no mnoho súčiastok je vyrobených z ľahkých odolných materiálov. Napríklad alternátor, spojka a kryt hlavy valca sú z horčíka a sacie ventily sú z titánu. To svedčí o maximálnej snahe vyvinúť jednovalec, ktorý prekoná všetkých konkurentov. Aj vďaka tomu má Hypermotard 698 hmotnosť s náplňami len 160 kilogramov.