To, že Čína dokáže produkovať vskutku fascinujúce elektromobily, už vieme. Lenže čínske firmy sa rýchlo učia aj vo svete jednej stopy. Samozrejme, motocykle vyrábajú dlhšie ako autá, ale zatiaľ si netrúfli vstúpiť do ringu v tej najvyššej triede. Teraz to spravila spoločnosť Great Wall Motor, ktorú poznáme najmä vďaka výrobe áut Haval či GWM, s nádherným cestovným touringom značky Suou. Na vec idú Číňania poriadne zostra. Tento stroj má totiž 8-valec, ktorým degraduje všetku konkurenciu vrátane Hondy Gold Wing, Harley-Davidsonu Electra Glide či BMW K 1600.
Presné údaje zatiaľ nepoznáme, ale motor má koncepciu boxer, podobne ako Honda Gold Wing, čo znižuje ťažisko tohto “rollsu” na dvoch kolesách. Ako vyplýva z označenia, má objem dvoch litrov. Spojený je s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, čo je vo svete motocyklov opäť technologická “pikoška”. Neznámy výkon sa prenáša na zadné koleso cez kardan. Jednoducho, Suou mieri priamo na vrchol hierarchie A hanbiť sa nemusí ani za svoj dizajn. Ten akoby spájal modernosť Gold Wingu a BMW K 1600 s jemným retronádychom Harley-Davidsonu Electra Glide.
Stále sme však neskončili. Suou Touring je vybavený adaptívnym odpružením a jeho rám je vyrobený z hliníka bez použitia akýchkoľvek skrutiek. O spomalenie sa starajú 4-piestikové brzdy Brembo vpredu aj vzadu. Celkovými rozmermi, dĺžkou 2 641 mm a rázvorom 1 800 mm prerastá novinka aj Hondu Gold Wing. Stojí za tým najmä dlhá stavba motora. Predpokladáme, že podobne to bude s hmotnosťou. Jazdec má k dispozícii všetok mysliteľný luxus – 12,3-palcový dotykový displej, automatickú parkovaciu brzdu, elektrickú spiatočku, navigačný systém aj výkonné audio s ôsmimi reproduktormi. Softvér sa aktualizuje bezdrôtovo.
Mohutná kapotáž chráni pred vetrom. Miesta je dosť aj pre batožinu. Bočné kufre majú objem 118 l. Medzi bezpečnostné systémy patrí varovanie pred kolíziou a systém sledovania mŕtveho uhla. Jednoducho vidieť, že Suou čerpá zo skúseností Great Wallu v automobilovej výrobe. Spoločnosť zatiaľ neprezradila cenu ani termín príchodu na trh. Na spustení produkcie však už usilovne pracuje. Investovala 80 miliónov dolárov na vybudovanie továrne, ktorá by mala v krátkodobom horizonte vyrábať 10 000 motocyklov ročne. Zvykajme si, ak už nie je vo svete motoriek schopné šokovať Japonsko, USA alebo Európa, urobí to za nich Čína.
Čítajte viac Aurora V8: Tak toto je naozaj extrém. K zadnému kolesu posiela 8-valec 311 kW