Indická Jawa exceluje. A navyše, po modeloch 300 a Forty Two prichádza s dlho očakávaným booberom, ktorý vzdáva hold slávnym Jawám 250 a 350 z konca štyridsiatych rokov.
Seat sa má stať v rámci koncernu VW lídrom v oblasti mikromobility. Čoskoro predstaví elektrický eScooter. Zatiaľ ako koncept.
Limitovaná edícia reinkarnovanej Jawy vznikla pri príležitosti 90. výročia značky. Majiteľov budú losovať!
Aj motocyklová divízia BMW sa pripravuje na elektrickú budúcnosť. Ako však zachovať vizuálnu identitu jej budúcich strojov, ak mieri do minulosti bez motora boxer.
Kým v Indii sa idú zákazníci potrhať o reinkarnované motocykle Jawa, v Európe im môžeme len ticho závidieť. A teraz majú k dispozícii aj novú kolekciu príslušenstva.
Dlhoočakávaný dvojvalec s protibežnými piestmi, tak typický pre motocykle BMW, dorazí v novej generácii. Premiéru absolvoval na prehliadke elegancie Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Francúzsky dizajnér a technik Ludovic Lazareth si plní svoj sen. Atypický stroj už naozaj jazdí aj lieta.
Je to veľký úspech. Záujem o reinkarnované motocykle českej značky Jawa, vyrábané v Indii, prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania. Spoločnosť nestíha vyrábať.
Značka Harley-Davidson sa nám spája s burácajúcimi motorkami veľkých objemových tried. Jej budúcnosť má byť však oveľa pestrejšia.
Projekt Kortež, ktorého výsledkom je aj Putinova limuzína Aurus Senat, sa autami nekončí. Prezidentskú kolónu doplnia nové motocykle Iž. Ide z nich strach. Napokon, vyrábať ich bude Kalašnikov.
Bezpečnostný vankúš na motorke? Honda Gold Wing ho už má. Ale účinný je len pri istých typoch nárazu. Americká spoločnosť Forteon preto vyvíja komplexnejšie riešenie.
Návrat Jawy na indický trh pripomína rozprávku. Záujem prekonáva aj tie najoptimistickejšie očakávania. Spoločnosť musela zastaviť on-line objednávky.
Najväčšou hviezdou veľtrhu CES v Las Vegas je nepochybne kultový americký výrobca motocyklov. Predstavuje tam prvý sériový elektrický stroj.
Elektrické motocykle dnes už nie sú neobvyklé. Tento však určite áno. Hrá sa totiž na niečo, čím v skutočnosti nie je.
Slávna česká motocyklová značka štartuje novú budúcnosť. V Indii predstavila tri nové retromotocykle. A vyzerajú úžasne.
Ruská motocyklová legenda so sajdkárou sa roky v podstate nemení. No v Kalifornii jej už naplánovali elektrickú budúcnosť.
Ruský motocyklový „veterán“ prichádza so zmenami len zriedka. V modelovom roku 2019 však prinesie niekoľko zlepšení.
Elektrický pohon spôsobil doslova explóziu nových motocyklových značiek. Výnimkou nie je ani spoločnosť Tarform, ktorá prezentuje svoj „retrobajk“.
Správy o výrobe motocyklov českej značky Jawa v Indii majú už približne tri roky. Teraz však ide do tuhého. O mesiac predstaví spoločnosť Mahindra novú Jawu, ktorá by sa mohla neskôr dostať aj do Európy.
Autonómne riadenie si už hľadá cestu do osobných či úžitkových áut. Bokom však v budúcnosti neostanú ani motocykle. BMW Motorrad ukazuje, že sa to dá. Jeho enduro R 1200 GS zvládne pohyb aj bez jazdca.
Sídlo amerického výrobcu kultových motocyklov síce ostáva vo wisconsinskom Milwauke, ale spoločnosť zakladá nové vývojové a výskumné stredisko v Kalifornii. Venovať sa bude výlučne elektrickým motorkám.
Americká spoločnosť Feher prichádza na trh s motocyklovou helmou, ktorá dokáže znížiť teplotu v oblasti hlavy jazdca o 10 až 15 stupňov Celzia. Celkom o klimatizáciu nejde.
Talianske Piaggio bolo s príchodom elektrickej verzie slávnej Vespy veľmi opatrné. Možno až príliš. Trh s elektrickými skútrami si totiž zatiaľ „sprivatizovali“ čínski a indickí výrobcovia. To sa má však zakrátko zmeniť.
Kultový americký výrobca motocyklov sa prebúdza z hlbokého spánku. Svet sa totiž mení rýchlejšie ako Harley-Davidson. Záchranou do budúcnosti má byť radikálna zmena ponuky.
Pri automobiloch je bežné mať niekoľko jazdných asistentov už aj v kompaktnej triede. Motocyklisti sú však zatiaľ odkázaní hlavne na vlastné zmysly a tie nie vždy dokážu dostatočne rýchlo spozorovať nebezpečenstvo. Nový jazdný asistent to má zmeniť.