Peugeot 508 zbrojí proti Passatu

Peugeot chce opäť zamiešať karty v strednej triede. Jeho posledný zástupca v týchto vodách, model 407, totiž ikony triedy neohrozil.

22.09.2010 10:28
Peugeot 508 Foto:
Peugeot 508
debata

To všetko má zmeniť jeho ambiciózny nástupca s číslom 508, ktorý nahradí v ponuke aj zostarnutú vlajkovú loď 607. Postavili ho na koncernovej platforme 3, ktorú už používa úspešný Citroën C5. Z toho pramenia aj podstatne väčšie rozmery. Do dĺžky pribudlo v porovnaní s Peugeotom 407 až 10 centimetrov. Celkovou dĺžkou 4,8 metra sa tak päťstoosmička vyrovná nielen velikánom segmentu, napríklad Oplu Insignia či Škode Superb, ale dokonca aj končiacemu Peugeotu 607. Napriek tomu je Peugeot 508 o 25 kg ľahší ako jeho predchodca a vzduchu kladie nižší odpor. Koeficient aerodynamického odporu klesol na fantastickú hodnotu cx 0,25.

Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4792/1853/1456
Rázvor náprav (mm) 2817
Batožin. priestor (l) 514

Emotívny dizajn vychádza zo štúdie 5 by Peugeot a konceptu prekrásneho kupé SR1, ktorý je novodobou „šablónou“ všetkých pripravovaných Peugeotov. Aj preto tu nájdete veľmi podobný tvar masky a „šelmovitých svetiel“. Vysoký pontón, relatívne nízka strecha a dynamický profil kabíny majú navodiť takmer dojem športového kupé. Modernosť umocňuje svetelná technika s bohatým využitím LED-diód.

Peugeot 508 nahradí aj model 607. Foto: Peugeot
Peugeot 508 Peugeot 508 nahradí aj model 607.

Interiér sa zmenil na nepoznanie – a hlavne je v ňom viac miesta. Rázvor s hodnotou 2817 mm umožnil vytvoriť priestor porovnateľný s s Peugeotom 607. Na kolená zadných cestujúcich pribudlo takmer šesť centimetrov. Kufor pojme až 515 litrov batožín.

Materiály budú prvotriedne, kvalita spracovania... Foto: Peugeot
Peugeot 508 Materiály budú prvotriedne, kvalita spracovania údajne tiež.

Aj vybavením sa päťstoosmička snaží dohnať náskok konkurentov. Nielen kvalitnými materiálmi a nadčasovým dizajnom. Na zozname príplatkov sa objavujú také luxusné prvky ako štvorzónvá klimatizácia, farebný head-up displej, masážne sedadlo vodiča, samočinné prepínanie diaľkového a stretávacieho režimu natáčacích bi-xenónových svetiel, panoramatická strecha či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Vzadu má byť toľko miesta ako v modeli 607. Foto: Peugeot
Peugeot 508 Vzadu má byť toľko miesta ako v modeli 607.

Peugeot tiež radikálne mení audiotechniku. Do minulosti konečne odchádzajú unifikované panely autorádia a navigácie, ktoré v nahrádza multimediálne rozhranie podobné systému MMI od Audi či iDrive od BMW, spojené s veľkým monitorom. Celkom nový dizajn má aj volič automatickej prevodovky s efektným podsvietením, elektrická parkovacia brzda a kontrola rozjazdu do svahu.

Sklenená strecha v Peugeote nesmie chýbať. Foto: Peugeot
Peugeot 508 Sklenená strecha v Peugeote nesmie chýbať.

Medzi piatimi dieselovými motorizáciami je novinkou verzia 1.6 e-HDI (82 kW) kombinovaná so 6-rýchlostnou robotizovanou prevodovkou a stop-štart systémom. Táto vystačí s priemernou spotrebou len 4,4 litra nafty na sto kilometrov. Na opačnej strane rebríčka stojí nový diesel 2.2 HDI vyladený až na 150 kW, ktorý môže konkurovať najnovším pohonným jednotkám od Mercedesu či BMW. Dosahuje lepšie parametre ako starý 6-valec 2.7 HDi pri znížení spotreby až o 33 %.

Najvýkonnejší naftový motor bude mať až 150 kW... Foto: Peugeot
Peugeot 508 Najvýkonnejší naftový motor bude mať až 150 kW (204 k).

Benzínové alternatívy sa držia prísne trendu „downsizingu“. Štvorvalcovú jednašestku tak môžete dostať v atmosférickej verzii 1.6 VTi (88 kW) alebo s preplňovaním 1.6 THP (115 kW).

V kombi odveziete až 1598 litrov. Foto: Peugeot
Peugeot 508 V kombi odveziete až 1598 litrov.

Najzaujímavejšia alternatíva sa však chystá až na rok 2012. Po Peugeote 3008 a RCZ dostane totiž aj päťstoosmička hybridný systém HYbrid4 (147 kW) s dieselovým motorom poháňajúcim predné a elektromotorom poháňajúcim zadné kolesá.

O dva roky príde aj hybridná verzia s pohonom... Foto: Peugeot
Peugeot 508 O dva roky príde aj hybridná verzia s pohonom všetkých kolies.

Podvozok dostal do vienka novú prednú nápravu McPherson a zadnú viacprvkové zavesenie. Pre vrcholovú verziu 2.2 HDi GT je však pripravené aj zavesenie predných kolies na dvojitých trojuholníkových ramenách.

S Peugeotom 508 prídu aj dve verzie prednej... Foto: Peugeot
Peugeot 508 S Peugeotom 508 prídu aj dve verzie prednej nápravy.

Peugeot 508 bude mať svetovú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži, kde sa ukáže aj jeho kombi verzia s tradičným prívlastkom SW.

So sedanom prichádza aj kombi SW. Foto: Peugeot
Peugeot 508 So sedanom prichádza aj kombi SW.
Technické údaje – benzínové motory
Motor 1.6 VTi 1.6 THP
Zdvihový objem (cm3) 1598 1598
Max. výkon (kW/ot.) 88/6000 115/6000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 160/4250 240/1400
Max. rýchlosť (km/h) 203 217
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,2
Spotreba na 100 km (l) 6,2 7,1
Technické údaje – naftové motory
Motor 1.6 HDi 6AT 1.6 e-HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 6AT 2.2 HDi 6AT
Zdvihový objem (cm3) 1560 1560 1997 1997 2179
Max. výkon (kW/ot.) 82/3600 82/3600 103/4000 120/3750 150/3500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 240/1500 270/1750 320/2000 340/2000 450/2000
Max. rýchlosť (km/h) 188 194 210 223 232
0 – 100 km/h (s) 11,3 11,9 9,8 9,2 8,2
Spotreba na 100 km (l) 4,8 4,4 4,8 5,7 5,7

.

debata chyba
Články podľa značiek