Tie isté tvary, rovnaká mechanika a pôvodná filozofia. To všetko sa na Nive od roku 1977 nezmenilo. Ľudia ju stále kupujú a výrobca nestíha vyrábať. Príbeh Nivy by sa dal za určitých podmienok prirovnať k rozprávke. Na vývoj jej nástupcu najskôr chýbali peniaze, neskôr aj vôľa a dnes je jasné, že nástupcu zatiaľ nepotrebuje.

Vďaka svojej jednoduchosti je lacná a priaznivá cena jej zaisťuje dostatok zákazníkov. Niva sa stále orientuje na tvrdú prácu, nesnaží sa tváriť moderne a posádku nerozmaznáva luxusnou výbavou. Tento recept funguje.

Napriek dostatočnému odbytu ju však materský závod v Togliatti predsa len zmodernizoval. Síce len mierne, ale aj to je dostatočným odkazom, že jej výroba tak skoro neskončí. Vynovená Niva dostala prepracované vonkajšie spätné zrkadlá (teraz sa dajú ovládať z interiéru), pozmenený prístrojový panel s digitálnym tachometrom (doteraz klasický mechanický) a nový systém sklápania zadného sedadla. Zmeny sú tak malé, že by nemali nijakým spôsobom ovplyvniť súčasnú cenu auta.

Keď sa na scéne objavil Chevrolet Niva, mnohí predpovedali klasickej Nive koniec kariéry. Čas však ukázal, že prepracovaná novinka pôvodnú Nivu nahradiť nedokázala a jej tradiční zákazníci neboli ochotní do drahšieho Chevroletu investovať (alebo naň jednoducho nemali). Automobilka sa preto rozhodla, pôvodnú Nivu nielen naďalej vyrábať, ale dokonca aj nenápadne modernizovať.
