Audi A1 chce podkúriť Mini

Po neúspechu celohliníkového Audi A2, ktorým chcelo Audi kontrovať Mercedesu A, sa ingolstadtská značka opäť pokúsi o prienik v nižšej triede.

22.03.2010 05:52
Audi A1 Foto:
Audi A1
debata

Najnovší útok však povedie v omnoho konvenčnejšom duchu. Nové Audi A1, ktoré malo premiéru na autosalóne v Ženeve, bude totiž z veľkej časti technickým súrodencom Volkswagenu Polo. Teda presne naopak, ako to bolo v sedemdesiatych rokoch, keď Audi 50 poslúžilo pre vývoj najmenšieho Volkswagenu. To však ešte Audi nebolo ani zďaleka súperom zavedenej prémiovej nemeckej dvojici Mercedes a BMW. Dnes je to celkom inak. Audi A1 má vytvoriť nielen luxusnú alternatívu ku koncernovej „konfekcii“ typu Pola a Fabie, ale byť jasným súperom pre Mini od BMW či MiTo od Alfy.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Aby si A-jednotka neliezla do kapusty so svojimi technickými súrodencami, v Audi si dali záležať na silnej individualite. Imidžový odstup je jednoducho jasný. Dĺžkou 3950 mm je Audi A1 vôbec najkratším modelom koncernu VW, má len troje dverí a pri pohľade na prednú masku „single frame“ či na svetlá s LED-technológiou, pripomínajúce vlajkovú loď A8, niet najmenších pochybností o príslušnosti k štyrom kruhom.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Sériová A-jednotka akoby z oka vypadla dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Výnimočnosť jej prepožičiava aj dvojfarebné spracovanie karosérie so striebornými oblúkmi, ktoré akoby z oka vypadlo dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Karoséria je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím jej hmotnosť klesla len na 221 kg. Základná verzia má preto pohotovostnú hmotnosť len 1045 kg.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Aj interiér zdôrazňuje výsostne športový imidž. Trojramenný volant, kruhové prieduchy ventilácie či prístrojový panel sú toho jasným dôkazom. Na palube bude však aj nevídaný luxus. Objavuje sa tu „letkové“ osvetlenie celého interiéru, multimediálne rozhranie MMI s navigáciou Plus a výklopným displejom, či audio Bose Surround System s výkonom 465 W! Kufor pojme v základe 267 litrov batožín, čo je menej ako v Pole či Fabii. Jednoduchým sklopením zadných delených sedadiel ho možno však zväčšiť na 920 litrov.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Audi A1 štartuje kariéru so štyrmi pohonnými jednotkami. Všetky majú priame vstrekovanie paliva a preplňovanie. Základom je štvorvalec 1.2 TFSI v novej výkonovej verzii 63 kW, kombinovaný s 5-stupňovým manuálom, nad ním stojí už známa jednaštvorka 1.4 TFSI (90 kW) so 6-stupňovým manuálom alebo7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Aj z dieselov sa pod kapotu dostalo len to silnejšie z ponuky. Štvorvalec 1.6 TDI si môžete dopriať v dvoch výkonových verziách 66 alebo 77 kW. Oba sú zatiaľ dodávané výlučne s 5-stupňvým manuálom. Všetky motory budú vybavené systémom rekuperácie brzdnej energie a stop-štart systémom. Aj vďaka tomu spotrebuje silnejší diesel na 100 km iba 3,8 litra nafty a základný benzín 1.2 TFSI len 5,1 litra benzínu.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 Audi A1

Podvozok s prednými závesmi McPherson a zadnou vlečnou nápravou pochádza z Pola, no doznal množstvo úprav v prospech lepšej stability. Tú podporujú aj 16 až 18-palcové disky kolies, veľmi krátke previsy a rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 61:39 %, čo je najlepší výsledok v triede. Riadenie má priamejší prevod (14,8:1) než jeho súrodenci s logami VW, Škoda a Seat. Spolu s výkonnejšími brzdami s priemerom predných kotúčov až 288 mm, to znamená perfektnú ovládateľnosť a kontrolu nad vozidlom. Stabilizačný systém ESP bude samozrejmou súčasťou všetkých verzií.

Audi A1 sa dostane na trh začiatkom leta 2010. Cena v Nemecku má štartovať pri 16 000 eur. Je možné, že neskôr dostane A1 aj 5-dverovú verziu. Naznačila to mladšia z dvoch štúdií na túto tému – Audi A1 Sportback, ktorú vystavilo Audi pred rokom a pol v Paríži. S pohonom oboch náprav Quattro však zatiaľ nepočítajte.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška (mm) 3950/1740/1420
Rázvor náprav (mm) 2470
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1045

. [* img=„6281“ | popisok=„Najnovší útok však povedie v omnoho konvenčnejšom duchu. Nové Audi A1, ktoré malo premiéru na autosalóne v Ženeve, bude totiž z veľkej časti technickým súrodencom Volkswagenu Polo. Teda presne naopak, ako to bolo v sedemdesiatych rokoch, keď Audi 50 poslúžilo pre vývoj najmenšieho Volkswagenu. To však ešte Audi nebolo ani zďaleka súperom zavedenej prémiovej nemeckej dvojici Mercedes a BMW. Dnes je to celkom inak. Audi A1 má vytvoriť nielen luxusnú alternatívu ku koncernovej "konfekcii“ typu Pola a Fabie, ale byť jasným súperom pre Mini od BMW či MiTo od Alfy.

Aby si A-jednotka neliezla do kapusty so svojimi technickými súrodencami, v Audi si dali záležať na silnej individualite. Imidžový odstup je jednoducho jasný. Dĺžkou 3950 mm je Audi A1 vôbec najkratším modelom koncernu VW, má len troje dverí a pri pohľade na prednú masku „single frame“ či na svetlá s LED-technológiou, pripomínajúce vlajkovú loď A8, niet najmenších pochybností o príslušnosti k štyrom kruhom.

Sériová A-jednotka akoby z oka vypadla dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Výnimočnosť jej prepožičiava aj dvojfarebné spracovanie karosérie so striebornými oblúkmi, ktoré akoby z oka vypadlo dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Karoséria je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím jej hmotnosť klesla len na 221 kg. Základná verzia má preto pohotovostnú hmotnosť len 1045 kg.

Aj interiér zdôrazňuje výsostne športový imidž. Trojramenný volant, kruhové prieduchy ventilácie či prístrojový panel sú toho jasným dôkazom. Na palube bude však aj nevídaný luxus. Objavuje sa tu „letkové“ osvetlenie celého interiéru, multimediálne rozhranie MMI s navigáciou Plus a výklopným displejom, či audio Bose Surround System s výkonom 465 W! Kufor pojme v základe 267 litrov batožín, čo je menej ako v Pole či Fabii. Jednoduchým sklopením zadných delených sedadiel ho možno však zväčšiť na 920 litrov.

Audi A1 štartuje kariéru so štyrmi pohonnými jednotkami. Všetky majú priame vstrekovanie paliva a preplňovanie. Základom je štvorvalec 1.2 TFSI v novej výkonovej verzii 63 kW, kombinovaný s 5-stupňovým manuálom, nad ním stojí už známa jednaštvorka 1.4 TFSI (90 kW) so 6-stupňovým manuálom alebo7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic.

Aj z dieselov sa pod kapotu dostalo len to silnejšie z ponuky. Štvorvalec 1.6 TDI si môžete dopriať v dvoch výkonových verziách 66 alebo 77 kW. Oba sú zatiaľ dodávané výlučne s 5-stupňvým manuálom. Všetky motory budú vybavené systémom rekuperácie brzdnej energie a stop-štart systémom. Aj vďaka tomu spotrebuje silnejší diesel na 100 km iba 3,8 litra nafty a základný benzín 1.2 TFSI len 5,1 litra benzínu.

Podvozok s prednými závesmi McPherson a zadnou vlečnou nápravou pochádza z Pola, no doznal množstvo úprav v prospech lepšej stability. Tú podporujú aj 16 až 18-palcové disky kolies, veľmi krátke previsy a rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 61:39 %, čo je najlepší výsledok v triede. Riadenie má priamejší prevod (14,8:1) než jeho súrodenci s logami VW, Škoda a Seat. Spolu s výkonnejšími brzdami s priemerom predných kotúčov až 288 mm, to znamená perfektnú ovládateľnosť a kontrolu nad vozidlom. Stabilizačný systém ESP bude samozrejmou súčasťou všetkých verzií.

Audi A1 sa dostane na trh začiatkom leta 2010. Cena v Nemecku má štartovať pri 16 000 eur. Je možné, že neskôr dostane A1 aj 5-dverovú verziu. Naznačila to mladšia z dvoch štúdií na túto tému – Audi A1 Sportback, ktorú vystavilo Audi pred rokom a pol v Paríži. S pohonom oboch náprav Quattro však zatiaľ nepočítajte.

Rozmery a hmotnosti Dĺžka/šírka/výška (mm) 3950/1740/1420 Rázvor náprav (mm) 2470 Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1045

.

Technické parametre – benzínové motory Motor 1.2 TFSI 1.4 TFSI Max. výkon (kW/min-1) 63/- 90/- Max. krút. moment (Nm/min-1) 160/1500 200/1500 Max. rýchlosť (km/h) 179 200 0 – 100 km/h (s) 12,1 9,1 Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,4

.

Technické parametre – naftové motory Motor 1.6 TDI 1.6 TDI Max. výkon (kW/min-1) 66/- 77/- Max. krút. moment (Nm/min-1) 230/1500 250/1500 Max. rýchlosť (km/h) 179 187 0 – 100 km/h (s) 12,2 10,8 Spotreba na 100 km (l) 3,8 3,9

." | verzia=„superHP“ *]

Technické parametre – benzínové motory
Motor 1.2 TFSI 1.4 TFSI
Max. výkon (kW/min-1) 63/- 90/-
Max. krút. moment (Nm/min-1) 160/1500 200/1500
Max. rýchlosť (km/h) 179 200
0 – 100 km/h (s) 12,1 9,1
Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,4

. [* img=„6282“ | popisok=„Najnovší útok však povedie v omnoho konvenčnejšom duchu. Nové Audi A1, ktoré malo premiéru na autosalóne v Ženeve, bude totiž z veľkej časti technickým súrodencom Volkswagenu Polo. Teda presne naopak, ako to bolo v sedemdesiatych rokoch, keď Audi 50 poslúžilo pre vývoj najmenšieho Volkswagenu. To však ešte Audi nebolo ani zďaleka súperom zavedenej prémiovej nemeckej dvojici Mercedes a BMW. Dnes je to celkom inak. Audi A1 má vytvoriť nielen luxusnú alternatívu ku koncernovej "konfekcii“ typu Pola a Fabie, ale byť jasným súperom pre Mini od BMW či MiTo od Alfy.

Aby si A-jednotka neliezla do kapusty so svojimi technickými súrodencami, v Audi si dali záležať na silnej individualite. Imidžový odstup je jednoducho jasný. Dĺžkou 3950 mm je Audi A1 vôbec najkratším modelom koncernu VW, má len troje dverí a pri pohľade na prednú masku „single frame“ či na svetlá s LED-technológiou, pripomínajúce vlajkovú loď A8, niet najmenších pochybností o príslušnosti k štyrom kruhom.

Sériová A-jednotka akoby z oka vypadla dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Výnimočnosť jej prepožičiava aj dvojfarebné spracovanie karosérie so striebornými oblúkmi, ktoré akoby z oka vypadlo dva roky starej štúdii Audi Metroproject Qattro. Karoséria je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím jej hmotnosť klesla len na 221 kg. Základná verzia má preto pohotovostnú hmotnosť len 1045 kg.

Aj interiér zdôrazňuje výsostne športový imidž. Trojramenný volant, kruhové prieduchy ventilácie či prístrojový panel sú toho jasným dôkazom. Na palube bude však aj nevídaný luxus. Objavuje sa tu „letkové“ osvetlenie celého interiéru, multimediálne rozhranie MMI s navigáciou Plus a výklopným displejom, či audio Bose Surround System s výkonom 465 W! Kufor pojme v základe 267 litrov batožín, čo je menej ako v Pole či Fabii. Jednoduchým sklopením zadných delených sedadiel ho možno však zväčšiť na 920 litrov.

Audi A1 štartuje kariéru so štyrmi pohonnými jednotkami. Všetky majú priame vstrekovanie paliva a preplňovanie. Základom je štvorvalec 1.2 TFSI v novej výkonovej verzii 63 kW, kombinovaný s 5-stupňovým manuálom, nad ním stojí už známa jednaštvorka 1.4 TFSI (90 kW) so 6-stupňovým manuálom alebo7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic.

Aj z dieselov sa pod kapotu dostalo len to silnejšie z ponuky. Štvorvalec 1.6 TDI si môžete dopriať v dvoch výkonových verziách 66 alebo 77 kW. Oba sú zatiaľ dodávané výlučne s 5-stupňvým manuálom. Všetky motory budú vybavené systémom rekuperácie brzdnej energie a stop-štart systémom. Aj vďaka tomu spotrebuje silnejší diesel na 100 km iba 3,8 litra nafty a základný benzín 1.2 TFSI len 5,1 litra benzínu.

Podvozok s prednými závesmi McPherson a zadnou vlečnou nápravou pochádza z Pola, no doznal množstvo úprav v prospech lepšej stability. Tú podporujú aj 16 až 18-palcové disky kolies, veľmi krátke previsy a rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 61:39 %, čo je najlepší výsledok v triede. Riadenie má priamejší prevod (14,8:1) než jeho súrodenci s logami VW, Škoda a Seat. Spolu s výkonnejšími brzdami s priemerom predných kotúčov až 288 mm, to znamená perfektnú ovládateľnosť a kontrolu nad vozidlom. Stabilizačný systém ESP bude samozrejmou súčasťou všetkých verzií.

Audi A1 sa dostane na trh začiatkom leta 2010. Cena v Nemecku má štartovať pri 16 000 eur. Je možné, že neskôr dostane A1 aj 5-dverovú verziu. Naznačila to mladšia z dvoch štúdií na túto tému – Audi A1 Sportback, ktorú vystavilo Audi pred rokom a pol v Paríži. S pohonom oboch náprav Quattro však zatiaľ nepočítajte.

Rozmery a hmotnosti Dĺžka/šírka/výška (mm) 3950/1740/1420 Rázvor náprav (mm) 2470 Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1045

.

Technické parametre – benzínové motory Motor 1.2 TFSI 1.4 TFSI Max. výkon (kW/min-1) 63/- 90/- Max. krút. moment (Nm/min-1) 160/1500 200/1500 Max. rýchlosť (km/h) 179 200 0 – 100 km/h (s) 12,1 9,1 Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,4

.

Technické parametre – naftové motory Motor 1.6 TDI 1.6 TDI Max. výkon (kW/min-1) 66/- 77/- Max. krút. moment (Nm/min-1) 230/1500 250/1500 Max. rýchlosť (km/h) 179 187 0 – 100 km/h (s) 12,2 10,8 Spotreba na 100 km (l) 3,8 3,9

." | verzia=„superHP“ *]

Technické parametre – naftové motory
Motor 1.6 TDI 1.6 TDI
Max. výkon (kW/min-1) 66/- 77/-
Max. krút. moment (Nm/min-1) 230/1500 250/1500
Max. rýchlosť (km/h) 179 187
0 – 100 km/h (s) 12,2 10,8
Spotreba na 100 km (l) 3,8 3,9

.

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek