Vo Francúzsku Dacia ponúka Sandero na bioetanol

Dacia začala na francúzskom trhu ponúkať model Sandero prispôsobený spaľovaniu paliva E85.

19.03.2010 12:23
Dacia Sandero Foto:
Od vysokého Sandera s jednoduchou konštrukciou podvozku nemožno očakávať bravúrne prejazdy zákrut. No v porovnaní s cenovými súpermi je na tom dobre.
debata

Dacia Sandero spaľujúca E85 je vybavená motorom 1.6 MPI s výkonom 64 kW (87 k) a krútiacim momentom 128 Nm. Parametre sa zhodujú s verziou spaľujúcou výhradne benzín. Mierne vyššiu spotrebu bioetanolu (7,2 litra oproti 7,0 benzínovej verzie) kompenzuje približne o 33% nižšia cena E85 oproti 95 oktánovému benzínu. Úprava na spaľovanie bioetanolu zahŕňa zosilnené ventily, optimalizované chladenie hlavy valcov a piesty chladené prúdom oleja. Zmenami prešiel aj palivový systém, nádrž a palivové čerpadlo. Výhodami Sandera na bioetanol vo Francúzsku sú daňové úľavy, keďže vozdilo je posudzované ako priateľské k životnému prostrediu.

Sandero na bioetanol sa montuje v Pitesti. Foto: Dacia
Dacia Sandero Sandero na bioetanol sa montuje v Pitesti.

Dacia Sandero E85 sa vo Francúzsku ponúka v dvoch úrovniach výbavy. Z Laureate zákazníci zaplatia 10 200 eur a za verziu Prestige 11 300 eur. Dacia okrem toho ponúka verzie LPG. Sandero 1.4 MPI Laureate stojí 10 690 eur, no v základnej výbave Sandero iba 9190 eur.

E85 je zmesou benzínu (15%) a bioetanolu (85%). Výhodou tohto paliva je, že bioetanolová zložka pochádza z obnoviteľných zdrojov, kým iba malá časť (benzín) je produkovaná z neobnoviteľného zdroja – ropy. Emisie CO2 sú porovnateľné so stopercentným benzínom, no rozdiel je v tom, že dioxid uhlíka z bioetanolovej zložky pochádza z rastlín, ktoré ho recyklovali z atmosféry. Dioxid uhlíka uvoľnený pri spaľovaní benzínovej zložky bol milióny rokov uväznený pod zemským povrchom a pri spaľovaní sa dostáva do atmosféry ako nový prírastok.

debata chyba
Články podľa značiek