Superb konečne dostane motor 2.0 TDI so vstrekovaním common-rail

Po dlhom čakaní sa vstrekovania common-rail dočkajú aj majitelia nových Superbov s motorom 2.0 TDI.

16.02.2010 15:22
Škoda Superb Foto:
Zadné partie Škody Superb patria najkontroverznejším častiam auta.
debata

Nový motor je z hľadiska technických parametrov od svojho predchodcu takmer na nerozoznanie. Maximálny výkon aj krútiaci moment sú rovnaké, rozdielne sú len otáčky, v ktorých ich nový agregát dosahuje. Prínosom nového motora tak nebude vyšší výkon, ale kultivovanejší chod, širšie pásmo využieľných otáčok a o niečo nižšia spotreba.

Rovnako nenápadne došlo k striedaniu vstrekovacích systémov (common-rail vs. Čerpadlo-tryska) aj pri ostatných koncernových modeloch. Vysvetlením môže byť skutočnosť, že sa automobilky chceli vyhnúť špekuláciám zákazníkov čakajúcich na novinku. Doterajšie agregáty by boli pri rovnakej cene prakticky nepradajné. Mnoho zákazníkov tak ani dnes netuší, aké vstrekovanie v ich motoroch vlastne pracuje.

Technické údaje
Model Škoda Superb 2.0 TDI PD Škoda Superb 2.0 TDI CR
Zdvihový objem (cm3) 1968 1968
Max. výkon (kW/min-1) 103/4000 103/4200
Krút. moment (Nm/min-1) 320/1800–2500 320/1750–2500
Max. rýchlosť (km/h) 207 208
Komb. Spotreba 5,9 5,4
*Údaje platia pre verzie s manuálnymi prevodovkami

.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Články podľa značiek