Prvá generácia modelu Sorento sa na európskom trhu uchytila veľmi dobre a okrem skutočne robustného dizajnu zaujala aj dobrým pomerom ceny a hodnoty, na ktorý mnohí zákazníci stále reagujú s nadšením. Na trhu je však už nejaký ten rok a konkurencia za ten čas nabrala schopnosti, ktorými Sorento predstihne takmer vo všetkých smeroch. Kia to vie, preto medzičasom vyvinula novú generáciu, ktorá má najnovších konkurentov vrátiť opäť rovnými nohami na zem.
Technické podrobnosti si automobilka zatiaľ necháva pre seba, no z doteraz známych informácií je jasné, že nové Sorento opustilo masívnu rámovú konštrukciu a dalo prednosť samonosnej karosérii s pomocnými spevňujúcimi rámami. Zásluhou toho možno niečo stratí v očiach ortodoxných priaznivcov terénnych vozidiel, no získa na lepších jazdných vlastnostiach na ceste a čo je ešte dôležitejšie, ušetrí až 215 kg pohotovostnej hmotnosti.
Nová karoséria sa postarala o zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu z hodnoty 0,43 na 0,38, čo sa spolu s nižšou hmotnosťou priaznivo prejaví na nižšej spotrebe novinky.
Na jej pohon bude slúžiť nový naftový štvorvalec s objemom valcov 2,2 litra. Mal by dosahovať maximálny výkon 145 kW (197 k) a v prípade spojenia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou krútiaci moment 421 Nm. Pri voľbe automatu by ste mali dosať ten istý motor s krútiacim momentom dokonca až 436 Nm.
Bližšie technické informácie sa dozvieme až pri svetovej premiére Sorenta na frankfurtskom autosalóne.