Novinka je priamym nástupcom Ferrari F430 a je šiesta v rade modelov na začiatku ktorých stálo legendárne Dino. Kým však Dino, vyvíjané s Fiatom, nenieslo nikdy logo vzpínajúceho sa plnokrvníka, Italia je doslova genetickou podstatou značky Ferrari. V porovnaní s efštyristotridsiatkou, ktorá niesla konštrukčnú príbuznosť so starším modelom F360, ide o úplne novú konštrukciu. Odkaz Dina je však zjavný na prvý pohľad. Pininfarina pretlmočil jeho nenásilné až hravé krivky do nového jazyka. Italia dostala extrémne nízke čelo, zvlnené boky, zasklenú kvapkovitú kabínu a skryté aerodynamické prvky, kamuflujúce jej skutočnú brutalitu.
Úplne nový centrálne uložený osemvalec s objemom 4,5 litra a extrémne vysokým kompresným pomerom 12,5: 1 má aj bez prepĺňania výkon 425 kW, čo je o 65 kW viac ako predtým. Maximum dosahuje pri adrenalínových 9000 otáčkach za minútu. No vďaka mohutnému krútiacemu momentu 540 Nm, z ktorých je 80 percent je k dispozícii už od 3750 otáčok, nemusí byť utrpením jazdiť s ním ani v bežnej mestskej premávke. Celá táto nádielka výkonu putuje cez extrémne rýchlu 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku výlučne ku kolesám zadnej nápravy.
Celý tento technologický zázrak z ocele, hliníka, horčíka a kompozitov váži len 1380 kg. Nemusíte byť matematický génius, aby ste si vypočítali, že jeden kilowatt výkon má na starosti len necelých 3,25 kg pohotovostnej hmotnosti. To je menej než pri odľahčenej F430 vo vyhotovení Scuderia. Na dynamických parametroch to vidieť. Na stovku akceleruje Italia za omračujúcich 3,4 sekundy a svoju božskú jazdu skončí pri až údaji 325 km/h.
Udržať také brutálne auto na ceste napomáhajú aktívne aerodynamické prvky. Tie generujú pri rýchlosti 200 km/h prítlak 140 kg. Prenos výkonu na asfalt má zas na starosti elektronický diferenciál E-Diffa celý rad trakčných systémov vrátane F1-Track pre maximálnu akceleráciu pod taktovkou elektroniky. Brzdy dokážu skrotiť Italiu zo stokilometrovej rýchlosti na 32 metroch.
Ferrari sa však chváli aj spotrebou. Tú sa podarilo udržať vďaka zníženiu trecích strát a lepšej aerodynamike na 13,7 litra na 100 km, čo je o dva litre menej, ako spálila vo svojich útrobách podstatne slabšia efštyristotridsiatka.
Svetovú premiéru absolvuje F458 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Technické parametre:
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4527/1937/1213
Rázvor náprav (mm): 2650
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1380
Motor: 4.5 V8
Zdvihový objem (ccm): 4499
Max. výkon (kW/ot.): 425/9000
Max. krút. moment (Nm/ot.): 540/6000
Max. rýchlosť (km/h): 325
0 – 100 km/h (s): 3,4
Spotreba na 100 km (l): 13,7