Organizácia MIRA zaoberajúca sa nárazovými testami nasimulovala metodiku testov, akú používa Euro NCAP a rozbila svoje prvé Nano o stenu. Výsledkom boli mnohí prihliadajúci šokovaní. Napriek malým rozmerom karoséria auta náraz ustala a Nano vyviazlo s dobrým výsledkom.
Samotný test údajne iniciovala indická automobilka, ktorá chce Európu silou mocou presvedčiť o solídnosti konštrukcie ich nového modelu a zároveň ukázať, že sa nikto lacného auta nemusí báť.
Pred skúškami dostali skúšané autá (v skutočnosti v Anglicku rozbili dve autá) dodatočné penové výplne v prednej časti karosérie, posilnené boli aj predné nosníky a výstuhy vo dverách. Tieto úpravy dostanú všetky verzie predávané v Európe. Skúšané autá však boli verzie určené pre indický trh, čo by ich za normálnych podmienok v nárazových testoch poriadne znevýhodnilo.
Úspešné absolvovanie uskutočnených testov je podmienkou pre európsku homologáciu. Pri čelnom náraze s prekrytím auto rozbehnú na rýchlosť 56 km/h, bočný náraz musí absolvovať v rýchlosti 50 km/h.
Nano dosiahlo podobné výsledky ako ostatné bežné európske autá tejto veľkostnej kategórie, detailné výsledky však zverejnené neboli. Pravdou ostáva, že Euro NCAP je pri hodnotení bezpečnosti nekompromisnejšia a pri čelnom náraze vyžaduje nájazdovú rýchlosť až 64 km/h.
Skutočnú úroveň bezpečnosti modelu Tata Nano preto ukážu až nárazové testy verzie Nano Europa, ktoré si Euro NCAP pod tlakom verejnosti rozhodne nenechá ujsť.