Nová technológia MultiAir sa objaví na známych 1,4 litrových benzínových motoroch, ktoré MiTo využíva aj teraz. Oproti súčasným agregátom majú však motory vybavené touto technológiou o 10% vyšší výkon, o 15% vyšší krútiaci moment a súčasne o 10% nižšiu spotrebu paliva a produkciu emisií CO2. Emisie pevných častíc pri tom klesli až o 40% a emisie oxidov dusíka až o neuveriteľných 60%. Fiat prirovnáva význam tejto technológie k zavedeniu priameho vstrekovania Common rail u vznetových motorov.
Tajomstvo úspechu technológie MultiAir spočíva v tom, že konštruktérom sa podarilo odstrániť priamu mechanickú väzbu medzi vačkovým hriadeľom a sacími ventilmi. Tá bola nahradená elektrohydraulickým aktuátorom vybaveným solenoidovým ventilom, ktorý je schopný otvárať sací ventil do značnej miery nezávisle na polohe vačkového hriadeľa a predovšetkým nezávisle od ostatných valcov. Výrazne sa tak skvalitňuje a spresňuje regulácia cirkulácie vzduchu a výfukových plynov a výrazne sa zjednodušuje aj mechanická konštrukcia motorov, pretože odpadá nutnosť použitia vačiek ovládajúcich sacie ventily. Tak isto nie je potrebný zložitý mechanizmus variabilného časovania ventilov ani EGR ventil, pretože systém je schopný značného prekrytia otvorenia sacích aj výfukových ventilov a tým nízkostratovej vnútornej recirkulácie v oveľa väčšej miere, ako to dokážu najlepšie systémy s variabilným časovaním ventilov.
Atmosféricky plnený 1,4 litrový motor v Alfe MiTo tak bude s novou technológiou MultiAir produkovať 77 kW (105 k). Slabšia Turbodúchadlom prepĺňaná 1,4-ka disponuje výkonom 99 kW (135 k), pričom tá silnejšia produkuje až 125 kW (170 k). Najsilnejší motor je určený pre špeciálnu verziu MiTa s označením „Quadrifoglio Verde“ („Zelený Štvorlístok“).