Viac výkonu a menej emisií pre Alfu MiTo

Alfa Romeo MiTo bude prvým modelom z koncernu Fiat, ktorý bude využívať zážihové agregáty s novou technológiou ovládania ventilov, ktorú Fiat označuje ako MultiAir. Alfa Romeo MiTo s motormi typu MultiAir by sa v predaji mala objaviť už v septembri.

16.06.2009 18:13
Alfa Romeo MiTo Foto:
Alfa Romeo MiTo
debata

Nová technológia MultiAir sa objaví na známych 1,4 litrových benzínových motoroch, ktoré MiTo využíva aj teraz. Oproti súčasným agregátom majú však motory vybavené touto technológiou o 10% vyšší výkon, o 15% vyšší krútiaci moment a súčasne o 10% nižšiu spotrebu paliva a produkciu emisií CO2. Emisie pevných častíc pri tom klesli až o 40% a emisie oxidov dusíka až o neuveriteľných 60%. Fiat prirovnáva význam tejto technológie k zavedeniu priameho vstrekovania Common rail u vznetových motorov.

Alfa Romeo MiTo Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Alfa Romeo MiTo

Tajomstvo úspechu technológie MultiAir spočíva v tom, že konštruktérom sa podarilo odstrániť priamu mechanickú väzbu medzi vačkovým hriadeľom a sacími ventilmi. Tá bola nahradená elektrohydraulickým aktuátorom vybaveným solenoidovým ventilom, ktorý je schopný otvárať sací ventil do značnej miery nezávisle na polohe vačkového hriadeľa a predovšetkým nezávisle od ostatných valcov. Výrazne sa tak skvalitňuje a spresňuje regulácia cirkulácie vzduchu a výfukových plynov a výrazne sa zjednodušuje aj mechanická konštrukcia motorov, pretože odpadá nutnosť použitia vačiek ovládajúcich sacie ventily. Tak isto nie je potrebný zložitý mechanizmus variabilného časovania ventilov ani EGR ventil, pretože systém je schopný značného prekrytia otvorenia sacích aj výfukových ventilov a tým nízkostratovej vnútornej recirkulácie v oveľa väčšej miere, ako to dokážu najlepšie systémy s variabilným časovaním ventilov.

Aj v interiéri je to typická Alfa. Mladej... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Aj v interiéri je to typická Alfa. Mladej klientele by však mala imponovať aj trendovou elektronikou.

Atmosféricky plnený 1,4 litrový motor v Alfe MiTo tak bude s novou technológiou MultiAir produkovať 77 kW (105 k). Slabšia Turbodúchadlom prepĺňaná 1,4-ka disponuje výkonom 99 kW (135 k), pričom tá silnejšia produkuje až 125 kW (170 k). Najsilnejší motor je určený pre špeciálnu verziu MiTa s označením „Quadrifoglio Verde“ („Zelený Štvorlístok“).

debata chyba
Články podľa značiek