BMW má nový modelový rad

Z konceptu predstaveného na ženevskom autosalóne vzniklo takmer bez zmeny sériové prevedenie nového modelu, ktorý BMW označuje ako novú triedu 5 s prívlastkom GT, teda Gran Turismo. Žeby sme tu opäť mali prvého zástupcu celkom novej triedy automobilov?

25.05.2009 18:57
BMW 5 GT Foto:
Nové BMW radu 5 Gran Turismo zaujme najmä variabilným interiérom.
debata

Nový model má rozmery 4998×1901×1559 mm a disponuje rázvorom dlhým až 3070 mm. Už len z tohto údaja je jasné, že pasažieri sa v jeho interiéri tlačiť nebudú. Ten však nie je iba dostatočne priestranný, ale jeho hlavným tromfom je jeho variabilita. BMW radu 5 GT totiž disponuje posuvnými zadnými sedadlami, ktoré majú zároveň nastaviteľný sklon operadiel. V praxi to teda znamená, že si môžete vyberať medzi priestorom na nohy na úrovni BMW radu 7 a batožinovým priestorom s objemom 440 litrov, alebo zväčšíte jeho objem na 590 litrov a cestujúci vzadu budú mať priestoru ako v BMW radu 5, čo je tiež dosť. V dvojmiestnej konfigurácii pri sklopených zadných sedadlách vznikne úložný priestor s objemom až 1700 litrov. Batožinový priestor sa pri tom dá otvárať dvomi spôsobmi, podobne ako to má vyriešené Škoda Superb.

Vzadu majú pasažieri miesto ako v BMW radu 7. Foto: BMW
BMW 5 GT Vzadu majú pasažieri miesto ako v BMW radu 7.

Podvozok nového modelu využíva zavesenie predných kolies, ktoré konštrukčne vychádza z nového BMW radu 7. Zadná náprava má štandardne vzduchové pruženie. Charakteristika pruženia sa stále mení podľa aktuálnych podmienok. Nápravy sú hliníkové, podobne ako aj kapota a dvere s bezrámovými oknami. Pre BMW radu 5 GT je štandardom aj nová osemstupňová automatická prevodovka, ktorá bola zatiaľ použitá iba v BMW 760i s vidlicovým dvanásťvalcom pod kapotou.

Luxusný interiér nového BMW 5 GT. Foto: BMW
BMW 5 GT Luxusný interiér nového BMW 5 GT.

Nové BMW radu 5 GT disponuje ešte množstvom technických „vychytávok“, ktoré žiadnemu luxusnému autu pri jeho predstavení nesmú chýbať. Za zmienku naozaj stoja dve kamery v spätných zrkadlách, ktoré snímajú obraz po stranách auta. Ten je potom v počítači spojený s obrazmi z kamier vpredu aj vzadu a výsledkom je to, že pri parkovaní vidíte auto zhora. Ďalej je to opäť nová verzia systému iDrive s 10,2 palcovým displejom, systém varujúci vodiča pred opustením jazdného pruhu a mnoho ďalších „asistentov“ a funkcií, ktoré možno nebudete využívať zas až tak často, ale robia dobrý dojem na vašich známych. Ako to býva u tejto mníchovskej automobilky zvykom, za príplatok môžete mať všetko, čo len chcete. V tomto prípade je k dispozícii napríklad aj aktívne riadenie s natáčaním aj zadných kolies.

Podobnú prednú časť zrejme bude mať aj nový... Foto: BMW
BMW 5 GT Podobnú prednú časť zrejme bude mať aj nový sedan radu 5.

Motory

Zo začiatku predaja bude BMW radu 5 GT dostupné s troma známymi motorizáciami. Zrejme najpredávanejším bude model 530d GT, ktorý z trojlitrového vznetového šesťvalca produkuje 180 kW (245 k) a 540 Nm. Tento model má kombinovanú spotrebu 6,5 litra na 100 km a na stovku pri tom zrýchľuje za 6,9 sekundy.

Zadná časť svojim tvarom pripomína klasický... Foto: BMW
BMW 5 GT Zadná časť svojim tvarom pripomína klasický "hatchback".

BMW však nezabudlo ani na milovníkov benzínu a ako základnú zážihovú motorizáciu pre BMW 535i ponúka dvakrát preplňovaný radový šesťvalec s objemom tri litre. Ten dosahuje maximálny výkon 225 kW (306 k) a disponuje krútiacim momentom 400 Nm. Tento model je na stovke za 6,3 sekundy a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 8,9 litra benzínu na 100 km.

Dravý výzor prednej časti je typický pre modely... Foto: BMW
BMW 5 GT Dravý výzor prednej časti je typický pre modely tejto mníchovskej automobilky.

Zatiaľ najsilnejším motorom v ponuke bude 4,4 litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Ten produkuje slušných 300 kW (407 k) a disponuje krútiacim momentom až 600 Nm. Model 550i GT s týmto motorom zrýchľuje na stovku iba za 5,5 sekundy. Jeho kombinovaná spotreba paliva je pri tom 11,2 litra na 100 km.

debata chyba
Články podľa značiek