RDSport upravilo BMW 335i

Skratka "RD" v názve tohto talianskeho úpravcu znamená "Racing Dynamics" a ich posledným počinom je model s názvom RS35 Biturbo. Ako základ poslúžilo BMW 335i Coupé, pričom RDSport sa zameralo skôr na zvyšovanie výkonu ako na optický tuning.

17.04.2009 13:48
RDSport RS35 Biturbo Foto:
V RDSport zvýšili výkon sériového 335i o 84 kW (114 k).
debata

BMW 335i Coupé upravené spoločnosťou RDSport spoznáte podľa originálneho predného nárazníka, ktorý je vyrobený z karbónu a má väčšie otvory pre vstup vzduchu. Bočné prahy sú tak isto nižšie ako na sériovom aute a pozmenená bola aj zadná časť. V novom nárazníku nájdete štyri koncovky výfuku a nechýba ani spojler. Našťastie sú však optické úpravy celkom decentné a úpravca iba zvýraznil športovo-elegantný charakter auta.

RDSport RS35 Biturbo Foto: RDSport
RDSport RS35 Biturbo RDSport RS35 Biturbo

BMW 335i Coupé je so svojim radovým trojlitrovým šesťvalcom veľmi vhodný základ, na ktorom sa dá budovať. Verzia 335i je už totiž v sériovom prevedení preplňovaná dvojicou turbodúchadiel. Dosahuje úctyhodný výkon 225 kW (306 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Chlapci v RDSport sa pohrali s riadiacou jednotkou motora, použili medzichladič stlačeného vzduchu s väčšou účinnosťou a priame nasávanie vzduchu do motora. Výsledkom je 309 kW (420 k) a 548 Nm. To už je rovnaký výkon, aký dosahuje vrcholný model M3 so štvorlitrovým osemvalcom. RS35 Biturbo má však oproti modelu M3 ešte o 148 Nm väčší krútiaci moment.

RDSport RS35 Biturbo Foto: RDSport
RDSport RS35 Biturbo RDSport RS35 Biturbo

Nezabudlo sa ani na podvozok, ktorý využíva niektoré komponenty značky Bilstein. Vpredu bolo auto znížené o 25 mm, zatiaľ čo zadná náprava je bližšie k zemi o 20 mm. RS35 Biturbo navyše jazdí na 20-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin. Škoda len, že RDSport zabudlo na samosvorný diferenciál, ktorý by sa možno zišiel už aj sériovému 335i-čku.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Články podľa značiek