Opel predstavil Insigniu 2.0 CDTI BiTurbo

Jej motor má dvojité prepĺňanie, dosahuje výkon 143 kW/195 k a spotrebuje len 4,9 l/100 km. Výkon krotí predná náprava z verzie OPC.

06.12.2011 08:48
Opel Insignia Foto:
Nová Insignia BiTurbo dosiahne max. rýchlosť 230 km/h, výrobca jej pritom udáva kombinovanú spotrebu len 4,9 l100 km.
debata

Opel sa v poslednom období jednoznačne snaží. Svoju Insigniu nenápadne upravuje a ladí tak, aby mala vždy čo ponúknuť a aj po rokoch ostávala atraktívnou voľbou. Momentálne pod jej kapotou pridal nový turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo.

Dve turbodúchadlá a inovatívne chladenie vzduchu

Dvojlitrový agregát využíva prepĺňanie dvojicou rozdielne veľkých turbodúchadiel, pričom to menšie sa stará o rýchle reakcie motora v nízkych otáčkach (už pri 1500 otáčkach motor dosahuje 350 Nm), v strednom pásme tlačia do valcov vzduch obidve turbodúchadlá naraz a vo vyšších otáčkach na seba všetko preberá len veľké turbodúchadlo. Reguláciu plniaceho tlaku zabezpečuje klasický obtokový ventil, no z technického hľadiska stojí za pozornosť spôsob, akým konštruktéri vyriešili chladenie stláčaného vzduchu. Od malého turba prechádza vzduch malým medzichladičom napojeným na vodný chladiaci okruh motora, zatiaľ čo od veľkého turbodúchadla je vzduch hnaný do klasického medzichladiča chladeného vzduchom. Toto riešenie má výhodu najmä v horúcich dňoch a pomalej premávke (napr. pri jazde v mestských kolónach), kedy sú reakcie motora vďaka vodou chladenému medzichladiču nezávislé od vonkajšej teploty. Pri vzduchom chladených medzichladičoch sa totiž pri pomalej jazde stáva, že vzduch okolo chladiča neprúdi, je horúci a motor stráca ochotu rozbiehať sa.

Insignia BiTurbo používa dva medzichladiče... Foto: Opel
Opel Insignia Insignia BiTurbo používa dva medzichladiče stláčaného vzduchu. Každý pre jedno turbodúchadlo.

Priame vstrekovanie common rail pracuje s tlakom 2000 barov a piezoelektrickými vstrekovačmi, ktorých trysky majú po osem otvorov pre lepšie rozprášenie vstrekovanej nafty. Súčasťou spaľovacieho priestoru sú aj žeraviace sviečky so senzormi merajúcimi tlak. Výhodou tohto riešenia je individuálne meranie tlaku v každom valci a možnosť riadiacej jednotky následne presnejšie riadiť proces spaľovania.

Dvojité prepĺňanie zlepšuje reakcie motora na... Foto: Opel
Opel Insignia Dvojité prepĺňanie zlepšuje reakcie motora na pokyny plynového pedálu.

Skoro 200 k za 4,9 l/100 km

Vďaka šikovnému riešeniu prepĺňania a chladenia stláčaného vzduchu sa konštruktérom podarilo z motora dostať výkon 143 kW/195 k a max. krútiaci moment. 400 Nm. Insignia BiTurbo tak dosahuje max. rýchlosť 230 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 8,7 s a vo verzii s predným pohonom spotrebuje len 4,9 l100 km. K dispozícii je aj s pohonom všetkých kolies (prostredníctvom medzinápravovej spojky Hladex).

Športový podvozok

Nová naftová verzia prichádza s prednou nápravou HiPerStrut (ako prvá ju dostala Insignia OPC) eliminujúcou prenos krútiaceho momentu do riadenia, výkonnejšími brzdami Brembo a elektronicky regulovanými tlmičmi označenými FlexRide.

Na jednotlivé európske trhy sa Opel Insignia 2.0 CTDI BiTurbo dostane na jar 2012.

debata chyba
Články podľa značiek