Hyundai i30 chce na jar podkúriť Golfu

Tohtoročnú modelovú ofenzívu Hyundai naštartuje nástupcom hatchbacku nižšej strednej triedy i30. Na Slovensko príde už túto jar.

09.01.2012 07:47
Hyundai i30 Foto:
Vonkajšie rozmery sa príliš nezmenili, no podľa vzoru veľkého modelu i40 využíva aj nový Hyundai i30 plavné línie inšpirované prírodou.
debata (6)

Hyundai má za sebou neuveriteľne plodný rok. Vlani uviedol na trh nový model strednej triedy i40, športové kupé Veloster a tiež nový kompaktný sedan Elentra. To však nie je zďaleka koniec kórejskej modelovej ofenzívy. Tento rok štartuje s najväčšou bombou. Nástupcom hatchbacku nižšej strednej triedy i30.

Rázvor ostal nezmenený, má hodnotu 2650 mm. Foto: Hyundai
Hyundai i30 Rázvor ostal nezmenený, má hodnotu 2650 mm.

Reklamu mu hádam už ani robiť nemusí. Postaral sa o ňu sám šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, v stánku Hyundaia vo Frankfurte nad Mohanom. Na krátkom videu, ktoré obehlo celú planétu, nedokázal zakryť svoje pozitívne rozčarovanie nad kvalitou spracovania kórejskej novinky, ktorá v niektorých detailoch prekonáva aj doteraz neohrozenú európsku ikonu – Volkswagen Golf. Presne to Hyundai chcel. Preto ho podľa vzoru modelu i40 navrhol kompletne v nemeckom vývojovom stredisku v Russelsheime.

Hyundai chce zaútočiť predovšetkým kvalitou. Foto: Hyundai
Hyundai i30 Hyundai chce zaútočiť predovšetkým kvalitou.

Rázvor náprav 2650 mm, zhodný z predchodcom, však prezrádza, že sa nerodil na úplne čistom hárku papiera. To však nie je výčitka, hodnotou rázvoru aj konštrukciou podvozku s plne nezávislým zavesením zadných kolies bude totiž Hyundai i30 predstavovať stále špičku v triede.

Kabát novinky je úplne nový. Vychádza zo štýlu "fluidic sculpture“, uplatnenom už na modeloch i40 či Veloster. Preto tu nájdete nielen typickú 6-uholníkovú prednú masku, ale aj plavné dynamické línie inšpirované prírodou. Do dĺžky pribudlo 20 mm, do šírky päť, ale výška je zredukovaná o 10 milimetrov.

Výška klesla o 10 mm. Foto: Hyundai
Hyundai i30 Výška klesla o 10 mm.

Hyundai sľubuje lepšie priestorové pomery pre posádku, ale tiež väčší kufor, ktorý narástol o 10 % na konečných 375. Spracovanie interiéru vychádza z úrovne, ktorú nasadil väčší model i40. Preto i30 prichádza nielen s vysokokvalitnými materiálmi, ale aj špičkovým prístrojovým panelom Supervision s farebným TFT displejom s vysokým rozlíšením, ale aj navigáciou so 7-palcovým dotykovým monitorom.

Interiér sa úrovňou spracovania tiež doťahuje... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Interiér sa úrovňou spracovania tiež doťahuje na drahší Hyundai i40. Napríklad TFT displejom s vysokým rozlíšením alebo 7-palcovým dotykovým monitorom navigácie.

Posádku môže rozmaznávať dvojzónovou klimatizáciou alebo panoramatickou strechou s výklopným panelom. Bezpečnostným štandardom bude stabilizačný systém ESP a šesť airbagov. Za príplatok je k dispozícii aj kolenný airbag vodiča. Novinkou príplatkovej výbavy je adaptívny posilňovač riadenia Flex Steer s troma režimami účinku posilňovania – Comfort, Normal a Sport.

Rovnako ambiciózna je ponuka motorov. Tvoria ho tri zážihové a tri vznetové jednotky s výkonovým rozpätím od 66 do 99 kW. Nie je to síce nič svetoborné, ale keď uvážite, že zdvihový objem motorov nepresahuje 1,6 litra, ide o vynikajúce hodnoty. Okrem známych agregátov 1.4i Gamma (73,2 kW), 1.6 Gamma (88 kW) a dvoch dieslov 1.4 CRDi (66 kW) a 1.6 CRDi (81 kW) sú najväčšou novinkou práve najvýkonnejšie verzie.

Vrcholom ponuky bude turbodiesel 1.6 CRDi VGT s... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Vrcholom ponuky bude turbodiesel 1.6 CRDi VGT s výkonom 94 kW.

Benzínová 1.6 GDI Gamma (99 kW) kombinuje priame vstrekovanie paliva s variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov a naftová 1.6 CRDi (94 kW) s variabilným turbom. Tento dieselový agregát zároveň nahrádza starší, väčší a smädnejší motor 2.0 CRDi.

Hyundai síce zatiaľ nezverejnil presné prevádzkové parametre, ale tvrdí, že znížil spotrebu. To aj vďaka 6-stupňovým prevodovkám vrátane automatickej a nasadeniu úsporných technológií ako stop-štart systému ISG a riadeného alternátora v kombinácii s pneumatikami s nízkym valivým odporom. Pri diesli 1.6 CRDi sa mu podarilo stlačiť emisie CO2 pod 100 gramov na kilometer.

Nový Hyundai i30 má základné rozmery... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Nový Hyundai i30 má základné rozmery 4300x1780x1470 mm.

S novým i30 má Hyundai veľké plány. Už jeho predchodcovi sa podarilo počtom predaných 115 000 kusov dostať v roku 2010 na šiestu priečku v európskom rebríčku nižšej strednej triedy. Z novinky vyrábanej v českom závode v Nošoviciach chce však ročne predať najmenej 120 000 vozidiel. Do plachiet mu fúka aj rastúci odbyt nižšej strednej triedy, ktorý má tento rok vzrásť približne o sedem percent. Na slovenský trh sa Hyundai i30 dostane na jar.

Technické údaje – benzínové motory
Motor 1.4i 1.6i 1.6 GDI
Zdvihový objem (ccm) 1396 1591 1591
Max. výkon (kW/ot.) 73/5500 88/6300 99/6300
Max. krút. moment (Nm/ot.) 137/4200 156/4850 164/4850
Technické údaje – naftové motory
Motor 1.4 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Zdvihový objem (ccm) 1396 1582 1582
Max. výkon (kW/ot.) 66/4000 81/4000 94/4000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 220/1500 260/1900 260/1900
6 debata chyba
Články podľa značiek