Peugeot 206 chytil druhý dych

Úspech modelu 206 tak skoro žiadny nový Peugeot neprekoná. Takmer 6,5 milóna predaných vozidiel však automobilke nestačí. Na scénu posiela jeho modernizovanú verziu označenú 206+.

19.02.2009 15:18
Peugeot 206 Foto:
Peugeot 206
debata

Zdá sa, že Peugeot veľmi dobre vie, čo robí. Potenciál dvestošestky ešte nie je vyčerpaný, preto do nej na sklonku života mierne zainvestoval, upravil jej vzhľad a dúfa, že zákazníci o ňu nestratia záujem. Podľa zverejnených fotografií sa zdá, že dizajnéri si s úpravou karosérie poradili veľmi dobre.

Optika zadných svetiel prezrádza model 206+. Foto: Peugeot
Peugeot 206 Optika zadných svetiel prezrádza model 206+.

Model 206 pochádza ešte z obdobia, keď nové Peugeoty nenosili na predných nárazníkoch otvory gigantických rozmerov. Aj  preto pôsobia jeho tvary stále veľmi elegantným dojmom. Dizajnéri našťastie k úprave pôvodných tvarov pristupovali veľmi citlivo a hoci mu naordinovali nárazník s veľkým nasávacím otvorom, jeho výraz nepôsobí vyplašene. Zachované ostali dokonca aj vetracie otvory na prednej kapote.

Nové sú aj sedadlá, palubná doska a volant. Foto: Peugeot
Peugeot 206 Nové sú aj sedadlá, palubná doska a volant.

Miernym zmenám sa nevyhla ani zadná časť. Väčšší model 207 čiastočne pripomína nová optika zadných svetiel, ostatné tvary však jednoznačne identifikujú starú dobrú dvestošestku. Zadné hmlové svetlo v strede nárazníka je už minulosťou.

Dvestosedmičku pripomínajú aj nové disky kolies. Foto: Peugeot
Peugeot 206 Dvestosedmičku pripomínajú aj nové disky kolies.

Veľkými zmenami prešiel aj interiér. Ten pôvodný svoj vek už maskovať nevedel, preto prišla na rad palubná doska pripomínajúca model 207. Kvalitnejšie materiály posúvajú dvestošestku do vyššej ligy. Peugeot údajne zapracoval aj na kvalite dielenského spracovania.

Na výber ostávajú tri motory, ktoré už roztáčali predné kolesá predchádzajúcej verzie. Základom bude benzínový štvorvalec 1.1i s výkonom 44 kW (60 k). Silnejšou alternatívou bude agregát 1.4i (55 kW/75 k), zatiaľ čo úlohu úspornej verzie berie na seba turbodiesel 1.4 HDi vyladený na 50 kW (68 k).

Dvestošestka sa stáva legendou. Foto: Peugeot
Peugeot 206 Dvestošestka sa stáva legendou.

Úspech modelu 206+ samozrejme vo veľkom záleží na cene. Pokiaľ nebude veľmi ambiciózna, má šancu zamiešať predajmi nielen na trhoch so slabšou kúpnou silou, ale aj vo vyspelejšej časti Európy.

debata chyba
Články podľa značiek