Jaguar v Detroite ukáže sériovú verziu XF-R

Na autosalóne v Detroite Jaguar predvedie svoju najsilnejšiu zbraň určenú na likvidáciu nemeckých supersedanov. Jaguar XF-R bude mať pod kapotou prepĺňaný osemvalec s objemom 5 litrov a výkonom 380 kW (517 k).

12.01.2009 20:38
Jaguar XF-R Foto:
Jaguar XF-R
debata

Jaguar investoval do vývoja supersedanu XF-R mnoho energie a rozhodne nehodlá hrať na ihrisku plnom astronomických výkonov druhé husle. Inžinieri dostali za úlohu vyvinúť sedan, ktorý si napriek obrovskému výkonu zachová na rozbitej ceste nadhľad základného XF, no v priamom súboji s BMW M5 nestratí pôdu pod nohami. Úlohou bolo implantovať čo najvýkonnejší motor, ktorý však nesmie svojimi schopnosťami predbiehať podvozok. Aj napriek tejto ťažkej podmienke dostalo XF-R osemvalec 5.0 V8 s výkonom až 380 kW (517 k) pri 6000 – 6500 ot./min. Krútiaci moment 625 Nm dosahuje motor aj vďaka prepĺňaniu mechanickým kompresorom. Výsledkom je maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Jaguar XF-R Foto: Jaguar
Jaguar XF-R Jaguar XF-R

Výfuk dostal štyri koncovky.

Svojim výkonom Jaguar XF-R prekonáva okrem BMW M5 (373 kW/507 k) dokonca aj Mercedes-Benz CLS 63 AMG (378 kW/514 k).

Interiér sa zmenil len v detailoch. Foto: Jaguar
Jaguar XF-R Interiér sa zmenil len v detailoch.

Aby sa veľký výkon dokázal bezpečne preniesť na cestu, dostala verzia XF-R elektronicky riadený zadný diferenciál. Štandardom sú aj adaptívne tlmiče a upravené brzdy. Riadenie dostalo strmší prevod a lepšiu odozvu. Samozrejmosťou sú aj drobné aerodynamické úpravy karosérie, vrátane charaktristických vetracích otvorov na motorovej kapote.

debata chyba
Články podľa značiek