Ešte pred necelým mesiacom unikli prvé tri fotky nového modelu vyššej strednej triedy tejto štuttgartskej automobilky. Vtedy sme však okrem týchto troch fotiek nemali v rukách nič a aj technických údajov bolo málo. Teraz si však v galérii môžete pozrieť aj dve strany technických údajov naskenovaných priamo z prospektu o novom modeli. Aspoň na „ochutnávku“ spomenieme dĺžku novej triedy E, ktorá predstavuje presne 4868 mm a rázvor jej náprav je dlhý 2,87 metra. Ponuku motorov zatiaľ tvoria štvor a šesťvalcové benzínové aj dieselové agregáty.
Ponuka motorizácií
Zo začiatku predaja budú k dispozícii štyri zážihové a štyri vznetové motory. Ponuku otvára najslabší turbodiesel s označením E200 CDI, ktorý dosahuje výkon 100 kW (136 koní) a produkuje 360 Nm krútiaceho momentu. Model s rovnakým motorom, avšak vyladeným na vyšší výkon, má označenie E220 CDI. Ten produkuje o 25 kW viac, čiže 125 kW (170 k) a o 40 Nm viac, čiže rovných 400 Nm. Ďalším turbodieselom v hierarchii je model E250 CDI s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom rovných 500 Nm. Vrchol vznetovej ponuky predstavuje trojlitrový šesťvalec E350 CDI BlueEfficiency s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 540 Nm.
Ponuka benzínových agregátov začína modelom E200 CGI. Motor s novou technológiou priameho vstrekovania benzínu do valcov dosahuje výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 270 Nm. Silnejší model E250 CGI produkuje 150 kW (204 k) a 310 Nm. Ďalším stupňom je šesťvalec E350 CGI s výkonom 215 kW (292 k) a krútiacim momentom 365 Nm. Do príchodu verzie AMG bude predstavovať vrchol ponuky model E500, ktorý dosahuje výkon 285 kW (388 k) a krútiaci moment 530 Nm.
Výbavy
Podobne ako pri triede C, aj v prípade nového „Éčka“ sa bude môcť zákazník rozhodnúť, či chce skôr luxusne, alebo športovo ladené auto. Rozdiel je evidentný nie len v interiéri, ale verzie sa navzájom líšia napríklad aj tvarom predných hmlových svetiel, či mriežkou chladiča.
Pre vyznávačov tradičného luxusu typického pre vozidlá značky Mercedes bude vhodná verzia Elegance. Tá má viac chrómových doplnkov a zvonku sa líši najmä dvojitými hmlovkami a mriežkou chladiča si štyrmi „rebrami“. V interiéri nájdete drevené obloženie. Štandardom sú 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.
Športovejšie ladená verzia Avantgarde je sériovo vybavená 17-palcovými kolesami. Má iba tri „rebrá“ na mriežke chladiča a jej hmlovky sú z LED diód v tvare „L“. V interiéri vystriedal drevené dekorácie hliník.
Pre tých, ktorí chcú stále niečo viac sú tu ešte verzie Exclusive a AMG. Pre luxusne orientovaných ľudí, ktorí požadujú tú najvyššiu kvalitu, je určená výbava Exclusive. Čalúnenie týchto verzií je z vysoko kvalitnej kože Nappa kombinovanej s Alcantarou. O originálnej verzii AMG zatiaľ informácie nemáme, no pre športovo orientovaných zákazníkov, ktorým je výbava Avantgarde málo, je tu „AMG paket“. Ten zahŕňa okrem iného aj originálny dizajn diskov kolies a športové sedadlá.