Motor s kódovým označením S54B32 si získal srdcia mnohých fanúšikov štyroch kolies. Z objemu 3,2 litra sa inžinierom športovej divízie M podarilo vydolovať 343 koní. Jeho litrový výkon bol teda o niečo vyšší ako 100 koní na liter. Agregát mal pri tom atmosférické plnenie. Vďaka jeho krútiacemu momentu perfektne rozloženému v celom spektre otáčok a radosti, s akou sa tento motor do otáčok hrnul, ho velebia nie len priaznivci značky BMW.
Tento motor bol na trh uvedený v roku 2001 a montoval sa do modelov M3 a Z3M. Neskôr si našiel cestu aj do novšieho modelu Z4M. Už v roku jeho uvedenia získal medzinárodný titul „Motor roka“ a po dobu šiestich rokov stále vyhrával v kategórii od troch do štyroch litrov. Vývoj sa však nedá zastaviť a bez ohľadu na to, aký vynikajúci tento motor bol, BMW sa rozhodlo po siedmich rokoch jeho výrobu ukončiť.
Okrem neustáleho napredovania vývoja majú však hlavnú zásluhu na ukončení výroby tohto agregátu emisné limity. Automobilkám všeobecne sa ľahšie plnia emisné normy s rovnako výkonnými, ale menšími preplňovanými motormi, ako s atmosféricky plnenými motormi väčších objemov. Súčasná generácia modelu M3 dostala úplne nový, tak isto vysokootáčkový, osemvalec, ktorý je dôstojným nástupcom tohto motora. O kvalitách nástupcu tohto agregátu vzhľadom na povesť výrobcu nepochybujeme, otázne to však bude s jeho charakterom.