Jaguar XF dostane silnejší naftový motor

Jaguar posiela do boja medzi silné naftové motory nový turbodiesel 3.0D, ktorý má ponúknuť pre model XF viac dynamiky a posilniť tak jeho šance v segmente luxusných sedanov. Nový motor je výkonnejší a úspornejší ako doterajší šesťvalec 2.7D V6.

29.12.2008 16:20
Jaguar XF Foto:
Nový naftový motor 3.0D ponúkne modelu XF až 202 kW 275 k) a 600 Nm.
debata

Všetky parametre nového šesťvalca zatiaľ Jaguar nezverejnil, známy je však jeho výkon 202 kW (275 k) a maximálny krútiaci moment 600 Nm, ktorý agregát dosahuje už pri 1500 ot./min. Podľa týchto údajov je jasné, že motor bude dostatočne pružný. Neprekvapuje preto akcelerácia z 0 na 100 km/h pod 6 sekúnd. Napriek lepším dynamickým parametrom ako má menší motor 2.7D V6, dosahuje trojliter kombinovanú spotrebu len 6,7 l/100 km (2.7D V6 dosahuje 7,5 l/100 km). Samozrejmosťou sú aj nižšie emisie oxidu uhličitého.

Nový turbodiesel je vybavený systémom priameho vstrekovania common-rail poslednej generácie, ktorý pracuje s pracovným tlakom až 200 MPa. Vďaka vysokému tlaku, filrom pevných častíc a piezoelektrickým vstrekovačom spĺňa emisnú normu Euro5 (začne platiť 1.9.2009). Je prepĺňaný dvojicou rozdielne veľkých turbodúchadiel, ktoré sa starajú o potrebný záťah v čo najširšom spektre otáčok. V nízkych otáčkach je veľké turbodúchadlo odpojené a všetky výfukové plyny prúdia len cez menšie turbo. Okolo hranice 3000 ot./min sa otvorí aj vetva vedúca výfukové plyny k veľkému turbodúchadlu a to sa stará o plnenie motora pri vysokých otáčkach, kedy by muselo byť malé turbodúchadlo príliš regulované a tepelne veľmi namáhané.

V modelovom roku 2009 sa okrem spomínaného motora 3.0D objaví v modelovom rade XF aj najluxusnejšia výbava nazvaná Portfolio.

debata chyba
Články podľa značiek