Opel ponúka Antaru s pohonom 4x2

Aj Opel pochopil, že pre väčšinu zákazníkov segmentu SUV je dôležitejší vzhľad ako samotné schopnosti ich auta v teréne. Preto prichádza na trh s modelom Antara 4x2. Pohon výlučne prednej nápravy ušetrí peniaze pri kúpe auta a zabezpečí mu lepšie hodnoty spotreby.

11.12.2008 14:21
Opel Antara Foto:
Aj Antara si už vystačí len s pohonom predných kolies.
debata

Pre Opel Antara 4×2 je vyhradený motor 2.0 CDTI s výkonom 93 kW (127 k) alebo, v tomto segmente menej typický, benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra a výkonom 103 kW (140 k).

Pohon predných kolies znížil hmotnosť auta a pasívne odpory pohonného mechanizmu, takže Antara 4×2 2.0 CDTI zrýchli z 0 na 100 km/h už za 11,5 s (verzia 4×4 za 12,2 s) a dosahuje kombinovanú spotrebu 7,3 l/100 km (4×4 spotrebuje 7,5 l/100 km). S benzínovým motorom 2.4 ECOTEC zrýchli Antara 4×2 na 100 km/h za 11,6 s (oproti 12,4 s verzie 4×4) a priemerne spotrebuje 9,3 l/100 km („štvorkolka“ 9,6 l/100 km).

Väčšina majiteľov s Antarou do terénu aj tak... Foto: Opel
Opel Antara Väčšina majiteľov s Antarou do terénu aj tak nikdy nepôjde.

Okrem lepšej dynamiky a nižšej spotreby je zaujímavá aj cenová úspora. Na slovenskom trhu je verzia s pohonom predných kolies lacnejšia o 60 000 Sk (v porovnaní s rovnako vybavenou verziou 4×4).

debata chyba
Články podľa značiek