Ford predviedol sériovú podobu modelu Focus RS

Po predstavení zeleného konceptu na autosalónoch v Londýne a v Paríži Ford konečne ukázal sériovú verziu novej generácie legendárneho hatchbacku Focus RS. Špičkovú dynamiku mu zaistí motor s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 440 Nm.

10.12.2008 14:11
Ford Focus RS Foto:
Nový Ford Focus RS oficiálne uviedol Marcus Grönholm.
debata

Presne podľa očakávania sa sériová podoba od konceptu takmer vôbec nelíši. Aby však dal Ford zreteľne najavo, že vidíme sériový model, opustil pôvodný zelený lak karosérie a produkčnú verziu predstavil v modrej farbe Indianapolis Blue, ktorá je dobre známa všetkým majiteľom prvej generácie Focusu RS. Zelená Performance Green samozrejme v ponuke pre najnovšie RS ostáva. Tretím odtieňom v ponuke bude biely lak Frozen White.

Sériový Focus RS dosahuje výkon 221 kW (300 k). Foto: Ford
Ford Focus RS Sériový Focus RS dosahuje výkon 221 kW (300 k).

S vonkajším lakom karosérie bude ladiť aj farebné prevedenie interiéru. Pre konzervatívnejšie zameraných zákazníkov Ford ponúka aj tradičné čierne čalúnenie.

Čalúnenie sedadiel bude ladiť s farbou karosérie. Foto: Ford
Ford Focus RS Čalúnenie sedadiel bude ladiť s farbou karosérie.

Pod prednou kapotou bude prepĺňaný benzínový päťvalec Duratec s objemom 2,5 litra a výkonom 221 kW (300 k). Ten istý motor vyladený na 166 kW (225 k) má aj verzia ST. Aj vďaka maximálnemu krútiacemu momentu až 440 Nm RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s a jeho maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 264 km/h.

Zadný difúzor nie je len estetickým, ale aj... Foto: Ford
Ford Focus RS Zadný difúzor nie je len estetickým, ale aj funkčným doplnkom.

Ford Focus RS má napriek sklamaniu skalných fanúšikov pohon prednej nápravy. Pohon všetkých kolies by však neprimerane zvýšil cenu auta a jeho vyššia hmotnosť by otupila dynamické schopnosti RS. O primeranú trakciu sa stará predný samosvorný diferenciál Quaife. Prenos veľkého výkonu do riadenia má eliminovať nové predné zavesenie RevoKnuckle. Podľa konštruktérov je trakcia nového RS dostatočná a v niektorých momentoch sa na suchom rovnom asfalte vyrovná autám s pohonom všetkých kolies. Pomôcť mu v tom majú aj pneumatiky s rozmermi 235/35 R19. Stabilitu auta pomáha udržať rozchod kolies zväčšený o 40 mm v porovnaní s aktuálnym Focusom ST. Brzdenie zabezpečujú chladené kotúčové brzdy s priemerom 336 mm vpredu a 300 mm vzadu.

debata chyba
Články podľa značiek