Toyota ukázala novú „Ravku" v Los Angeles

Toyota má za sebou plodný rok a akoby to nestačilo, stihla ešte na poslednom vlaňajšom autosalóne v kalifornskom Los Angeles predstaviť štvrtú generáciu svojho SUV RAV4.

09.01.2013 07:30
Toyota RAV4 Foto:
Štvrtá generácia RAV4 bude citeľne väčšia ako jej predchodkyňa. Európska verzia sa totiž dotiahne na tú americkú.
debata (5)

Ide síce o americkú verziu, ale od tej európskej, ktorá absolvuje premiéru na jarnom ženevskom autosalóne, sa líšiť veľmi nebude.

Už prvý vizuálny kontakt naznačuje, že „Ravka“ je väčším autom ako v minulosti. A nejde rozhodne o optický klam. Na dĺžku pribudlo 205, na šírku 30 a na rázvore až 100 mm. Teda aspoň v porovnaní s európskou RAV4. Pre Američanov to až taký skok nebude, keďže zámorská modifikácia bola vždy dlhšia. Teraz však Toyota ponúkne pre všetky trhy rozmerovo identický model, z čoho budú profitovať práve Európania.

Dizajn RAV4 čerpá v mnohom z nového Aurisu. Vidno to nielen na úzkej prednej maske a svetlách, ale aj snahe o čo najlepšiu aerodynamiku. Aj preto je nová karoséria o 25 mm nižšia.

Rozdiely však budú opäť v motoroch. V USA vystrieda smädný 6-valec menší a úspornejší 4-valcový motor 2.5 VVT-i (110 KW), kombinovaný štandardne so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Európania dostanú na výber z benzínového dvojlitra 2.0 VVT-i a dvoch dieselov – nového 2.0 D-4D (88 kW) a väčšieho 2.2 D-4D (110 kW). Pre všetky verzie bude základom 6-stupňový manuál. Benzínový motor môžete za príplatok kombinovať s kontinuálnou prevodovkou CVT a silnejší diesel s klasickým 6-stupňovým automatom.

Okrem slabšej naftovej verzie dostane RAV4 pohon oboch náprav 4×4, pre silnejší diesel štandardne. Vďaka systému Dynamic Torque Control môže pracovať v troch režimoch Auto, Lock a novom Sport, ktorý bude podporovať nielen trakciu, ale aj stabilitu v zákrutách. Novinkou pri verziách 4×2 je systém Dynamic Drive System s režimami Normal, Sport a Eco, meniacimi charakteristiku plynu, režimu činnosti prevodovky a trakčnej elektroniky.

V off-roadovom balíku nebude chýbať hill-holder ani kontrola klesania. V bezpečnostnom vybavení pridáva Toyota po prvýkrát nové asistenčné systémy, napríklad upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, monitorovanie slepého uhla či adaptívne svetlá.

Úplne prepracovaný je aj interiér. Samozrejme, dominuje mu centrálny 6,1-palcový dotykový displej systému Toyota Touch. K dispozícii budú aj vyššie verzie integrujúce audio JBL a navigáciu. Kufor s dvojitým dnom pojme tentoraz až 547 litrov nákladu.

Toyota RAV4
Toyota RAV4
+7Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
+14Toyota RAV4
5 debata chyba
Články podľa značiek