Nová generácia Lexusu IS sa v Európe ukáže v polovici roku 2013, pričom okrem nového vzhľadu prinesie aj novú techniku pod kapotou. Podvozok ostáva rovnakej konštrukcie ako doteraz, jeho predná lichobežníková náprava a zadné viacprvkové zavesenie však dostali približne o 20 % tuhšie naladenie, ktoré má efektívnejšie bojovať proti bočným náklonom pri dynamickej jazde. Zadná viacprvková náprava technicky vychádza zo zavesenia použitého v modeli GS.
V Lexuse IS sa objaví aj systém Drive Mode Select, pomocou ktorého si vodič môže voliť jeden zo štyroch predvolených nastavení motora, prevodovky, riadenia a podvozku – Eco, Normal, Sport, Sport +.
Kým základný Lexus IS 250 bude poháňať benzínový šesťvalec 2.5 V6 s max. výkonom 152 kW/207 k, v hybridnej verzii sa objaví rovnako veľký štvorvalec 2.5 R4 s Atkinsonovým cyklom, priamym vstrekovaním D-4S a variabilným časovaním na strane sania aj výfuku. Podľa Lexusu by mala hybridná verzia IS 300h dosahovať kombinovanú spotrebu benzínu 4,3 l/100 km.
Od začiatku budú okrem štandardných modelov k dispozícii aj športovejšie ladené verzie F SPORT. Tie poskytnú spolu s optickým odlíšením aj rozdielne nastavenie podvozku, riadenia a bezpečnostných elektronických systémov. Pre F SPORT bude možné zvoliť aj adaptívne tlmiče AVS.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4665 |
Šírka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1430 |
Rázvor (mm) | 2800 |
Objem kufra (l) | 480 (450 pre IS 300h) |
Technické údaje – Lexus IS | ||
---|---|---|
Model | IS 250 | IS 300h |
Motor | 4GR-FSE | 2AR-FSE |
Počet valcov | 2.5 V6 | 2.5 R4 |
Max. výkon (kW/min-1) | 152/6400 | 130/6000 |
Max. výkon sústavy (kW) | – | 162 |
Krút. moment (Nm/min-1) | 250/4800 | 215/4400 |
Prevodovka | 6A | E-CVT |