V lete sa na trhu objaví najvýkonnejší sériový Mustang všetkých čias. Príde s tradičným označením Shelby GT500, no na rozdiel od minulosti nebude produktom spoločnosti Carolla Shelbyho (legendárny konštruktér a úpravca sériových Fordov), ale originálnym modelom vznikajúcim na výrobných pásoch automobilky Ford vo Flat Rocku.

Len pre chlapov
Tento Mustang však nebude nič pre slabé povahy. Spája totiž tradičnú techniku s obrovskými výkonmi, ktoré sa obyčajne objavujú v autách kontrolovaných celou plejádou elektronických asistenčných systémov. V tomto prípade zostane väčšina zodpovednosti za krotenie výkonu na samotnom vodičovi.

Všetko dozadu
Shelby GT 500 dostal pod kapotou celohliníkový motor 5.8 V8 32V (DOHC), ktorý vďaka prepĺňaniu mechanickým kompresorom TVS Series 2300 a účinnému chladeniu stláčaného vzduchu dosahuje výkon 478 kW (650 k) a max. krútiaci moment 800 Nm. Ešte fascinujúcejšie je, že výkon prúdi cez kompozitový kardanový hriadeľ na zadnú tuhú nápravu.

Kto by čakal automatickú prevodovku, bude sklamaný. Shelby GT500 používa manuálnu šesťstupňovú prevodovku Tremec a športovú spojku (klasická spojka by namáhanie momentom 800 Nm nevydržala). Napriek upravenej spojke Ford zdôrazňuje, že vodič to s ňou bude musieť vedieť, inak ju spáli.
Z extrémneho ešte extrémnejšie
Kto chce využívať potenciál auta častejšie, môže si priplatiť za tzv. Performance Package zahŕňajúci aktívne tlmiče SVT/Bilstein, zadný samosvorný diferenciál (Torsen) a Launch Control uľahčujúci max. akceleráciu auta (podľa odporúčania automobilky ho nesmie vodič použiť naraz veľakrát po sebe, inak to auto nevydrží). Súčasťou príplatkového balíka je aj účinnejšie chladenie prevodovky, diferenciálu a externý chladič motorového oleja.

Cez 300 km/h
Obrovský potenciál motora sa samozrejme premietol aj do dynamických schopností auta. Zručný vodič dokáže Shelby GT500 s pohotovostnou hmotnosťou 1746 kg rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 3,8 s (s pohonom výlučne zadných kolies!) a ak má dosť odvahy, dosiahne max. rýchlosť 322 km/h (na aute so zadnou tuhou nápravou!). Pre úplnosť dodávam, že najvýkonnejší Mustang dostáva vo fabrike pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G2.

Ford zasa raz ukázal, ako má vyzerať auto pre skutočných šoférov. Samotná automobilka tvrdí, že na jeho šoférovanie treba poriadnu dávku odvahy a šikovnosti a zároveň dodáva, že k jeho skutočným limitom sa priblíži len málokto. Je menší zázrak, že v dobe elektronických asistenčných systémov, prísnych bezpečnostných noriem a miestami prehnanej snahy automobiliek ponúknuť výkony aj slabým vodičom auto ako toto vôbec vzniklo.
Ford zároveň prezradil, že v roku 2014 sa na trhu objaví nová generácia Mustangu, ktorá zadnú tuhú nápravu nadobro opustí.