Ford o Fieste ST hovoril už dlho, najskôr ju dokonca predstavil v podobe konceptu a hoci to bolo prakticky hotové sériové auto, stále tvrdil, že mu k sériovej podobe ešte niečo chýba. Sériovú Fiestu tak automobilka predviedla až na ženevskom autosalóne.

1.6 EcoBoost a 180 k
Na pohon Fiesty ST slúži benzínový prepĺňaný štvorvalec 1.6 EcoBoost naladený na výkon 132 kW/180 k pri 5750 ot./min. a max. krútiaci moment 240 Nm, ktorý dosahuje v širokom rozsahu 1500 až 5000 ot./min. Podľa Fordu je naladenie motora iné, ako je to v prípade agregátu 1.6 EcoBoost vo Focuse. Svoj výkon prenáša na kolesá prednej nápravy cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Max. rýchlosť je 220 km/h, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za sedem sekúnd.

Ford sa nezabudol pochváliť systémom smerovania krútiaceho momentu medzi predné kolesá, ktorý marketingové oddelenie nazvalo eTVC (Enhanced Torque Vectoring Control). O čo presne ide, správa neuvádza, známe je len to, že súčasťou systému je aj systém TCV, ktorý pribrzďuje vnútorné pretáčajúce sa koleso a krútiaci moment preposiela na vonkajšie koleso s lepšou trakciou (elektronická uzávierka diferenciálu)

Bližšie k zemi
Výraznými úpravami prešiel aj podvozok Fiesty ST. Predná náprava so vzperami MacPherson dostala výrazne pozmenenú geometriu, to isté sa týka aj zadnej jednoduchej nápravy s vlečenými ramenami a torznou priečkou. Svetlá výška je o 15 mm nižšia, ako prípade štandardných verzií Fiesty.

Vypínateľná stabilizácia
Stabilizačný systém je možné nastaviť v troch úrovniach – ESC ON, ESC WIDE SLIP (zasahuje o niečo neskôr) a ESC OFF (stabilizácia je vypnutá, systém eTVC je však stále funkčný).
Fiesta ST sa na trhu objaví v roku 2013.