Ôsma generácia Hondy Civic spôsobila pred takmer šiestimi rokmi poriadny rozruch. Futuristický dizajn jej priniesol veľmi rýchlo prezývku UFO. No ako to s revolučnými riešeniami býva, majú aj svoje chybičky. Deviata generácia Civicu, predstavená vlani vo Frankfurte, sa preto už nesnaží ohurovať radikálnymi novinkami, ale evolučne zlepšuje mnohé jej vlastnosti.
Základná silueta zostala podobná, no dizajn je viac uhladený. Čierna predná maska integrovaná so svetlami pripomína tvar krídiel vtáka tesne pred vzlietnutím. Dvojica bočných zadných dverí má opäť kľučky maskované v ráme okna, ale tie predné majú v porovnaní s minulosťou omnoho konzervatívnejší vzhľad. Zadnej časti dominujú vysoko situované svetlá prepojené lištou priamo cez zadný spojler. Trojuholníkové výfuky tu už nenájdete. Dnes sú decentne skryté pod nárazníkom.
Proporcie sa zmenili len nepatrne. Nový Civic je o päť centimetrov dlhší, o dva nižší a o centimeter širší. Rázvor náprav sa zmenšil o 25 mm. Honda však sľubuje nielen lepšiu aerodynamiku, ale aj lepší výhľad z vozidla. Hrana zadného deleného okna sa totiž posunula niekoľko centimetrov nadol a pribudol zadný stierač.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4300/1770/1470 |
Rázvor náprav (mm) | 2595 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 477 – 1378/50 |
V interiéri prišiel Civic o niekoľko futuristických prvkov. Napríklad o kruhové ovládače klimatizácie na pravej strane volantu, ale aj o štartovacie tlačidlo vľavo. O to lepšia je však jeho ergonómia. Digitálny rýchlomer na vrchnej časti palubovky zostal na starom mieste, ale v prístrojovom paneli pribudli analógové ukazovatele. Stredová konzola s ovládačmi klimatizácie, audia, prípadne multimediálnym rozhraním i-MID a navigáciou je tiež o niečo konvenčnejšia. Čo je však podstatné, Honda zlepšila kvalitu plastov a znížila úroveň hluku v kabíne. Z tohto dôvodu bolo prepracované napríklad čalúnenie stropu.
V bezpečnostnom balíku nájdete štandardne šesť airbagov a stabilizačný systém VSA. Za príplatok bude k dispozícii adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkového režimu bi-xenónových svetiel.
Na nádrži umiestnenej pod prednými sedadlami a zázračnom systéme variabilných zadných sedadiel Magic Seats, ktoré možno nielen sklopiť vpred, ale ich sedadlá tiež vyklápať podobne ako v kine, Honda nič nemenila. A tak sa môže aj nový Civic pochváliť rekordným objemom batožinového priestoru 477 litrov, čo je ešte o 22 litrov viac ako v minulosti.
Paleta motorov bola kompletne inovovaná. Základom je síce stále štvorvalec 1.4 i-VTEC (74 kW), no tentoraz má 16-ventilovú hlavu valcov. Spoločnosť mu robí modifikovaný agregát 1.8 SOHC i-VTEC (104 kW). Výkony sa teda nemenili, no spotreba klesla 10 až 15 %. Priemerne sa uspokoja s 5,4, respektíve 5,8 litra paliva. To aj vďaka nasadeniu stop-štart systémov, 6-stupňových prevodoviek či lepšej aerodynamike. Ešte úspornejší bude nový diesel 2.2 i-DTEC s výkonom zvýšeným zo 103 na 110 kW a krútiacim momentom 350 Nm. Stačí mu len 4,2 litra nafty na 100 kilometrov.
Podvozok je konštrukčne zhodný s tým pôvodným. Došlo však k výrazne odlišnému naladeniu a použitiu hydraulických silentblokov. Civic preto ponúka vyššiu úroveň komfortu a menej vibrácií.
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Motor | 1.4i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-DTEC |
Zdvihový objem (ccm) | 1339 | 1798 | 2199 |
Max. výkon (kW/ot.) | 73/6000 | 104/6500 | 110/4000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 127/4800 | 174/4300 | 350/2000 |
Max. rýchlosť(km/h) | 187 | 215 | 217 |
0 – 100 km/h (s) | 13,0 | 8,7 | 10,6 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 5,8 | 4,2 |