Po drahých dieselových hybridoch 3008 Hybrid4 či 508 RXH sa Peugeotu podarilo postaviť technologicky pokrokový, cenovo dostupný a mimoriadne úsporný model nižšej triedy. Ako tvrdí samotná automobilka, dvestoosmička prináša veľký generačný skok.
A nie sú to marketingové frázy. Vidno to už na váhe. Boj vyhlásený obezite skončil fantastickým výsledkom. Zredukované rozmery karosérie a rozsiahle nasadenie vysoko pevnostných ocelí či hliníka, priniesli úsporu 110 kg v prípade dieselových verzií až 173 kg v porovnaní s rovnako výkonnou základnou benzínovou modifikáciou. Dvestoosmička tak štartuje s hmotnosťou len 975 kg, čo je iba o 100 viac ako váži malý Peugeot 107.
Rozmery | ||
---|---|---|
Model | 3-dverový | 5-dverový |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 3960/1740/1460 | 3960/1740/1460 |
Rázvor náprav (mm) | 2540 | 2540 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 285 – 1076/50 | 285 – 1076/50 |
Inteligenciu konštrukcie dopĺňa menej vyzývavý dizajn, zbavený gýčovitých tvarov, nevynímajúc obrovskú prednú masku či veľké mačacie svetlá. Prednosť dostal moderný technický akcent inšpirovaný štúdiou SR1, ale aj legendárnym Peugeotom 205 z deväťdesiatych rokov. Troj- a päťdverové verzie sa budú od seba líšiť omnoho výraznejšie ako kedykoľvek predtým. Nielen profilom okien a zadného stĺpiku, ale aj bočnými prelismi. Kým 5-dverový hatchback dostane prelis v podobe čepele, trojdverovú karosériu zdobí „obrátená čepeľ“.
Karoséria má o 6 cm kratší predný a o centimeter zadný previs. Je o 2 cm užšia aj o málo nižšia. Na rozdiel od svojho predchodcu, ktorý patril k velikánom triedy, je Peugeot 208 s dĺžkou 3960 mm pod štvormetrovou hranicou, a teda jej kompaktnejším predstaviteľom. To sa podpísalo spolu s dôsledným riešením každého detailu vrátane hladkého podvozku na znížení aerodynamického odporu na vynikajúcu hodnotu Cx 0,29.
Ale nebojte sa, v interiéri je miesta viac. Peugeot tu vyčaroval až o 50 mm k dobru na kolená zadných cestujúcich a kufor s objemom 285 litrov, čo je 15 viac ako v minulosti. Tajomstvo sa skrýva v úplne novej architektúre kompaktnej palubnej dosky a ergonomickej revolúcii horizontálneho usporiadania pracoviska vodiča. Kým malý volant je umiestnený nižšie, ako býva zvykom, prístrojový panel sa presťahoval tesne pod čelné okno, priamo do zorného uhla. Palubnej doske dominuje nové multimediálne rozhranie so 7-palcovým dotykovým displejom s vysokým rozlíšením, ktorý integruje funkcie audiosústavy, navigácie, telekomunikácie, internetu, či komunikuje cez USB s externými zariadeniami ako iPodom, alebo smartfónmi. Tým sa zároveň zredukoval počet ovládacích prvkov. Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. Peugeot 208 ponúkne v sérii ESP aj šesť airbagov. Na konci roka pribudne v príplatkoch samočinný parkovací asistent. Priplatiť si tiež môžete za panoramatickú strechu, odbočovacie svetlá alebo hliníkové disky.
K luxusnej atmosfére prispievajú kvalitné materiály, dekorácie z hliníka či klavírnej černe, ale aj nové ambientné podsvietenie, ktoré nie je v tejto triede zvykom.
Aj pod kapotou sa odohrala revolúcia. Známe 4-valce HDi (50 – 84 kW), VTi (70 – 80 kW) a preplňovaný agregát 1.6 THP (115 kW) doplnili po prvý raz v dvestovkovom rade úsporné a mimoriadne ľahké 3-valcové motory. Menší 1.0 VTi (50 kW) a väčší 1.2 VTi (60 kW), oba s variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov a olejovým čerpadlom s variabilným prietokom.
Všetky motory s výnimkou najsilnejšieho 1.6 THP spolupracujú s 5-stupňvými manuálnymi prevodovkami. Peugeot však rozšíril ponuku technológie e-HDi pre všetky diesely, ktorá obsahuje 6-stupňový robotizovaný automat a stop-štart systém. Výsledkom je spotreba 3,4 litra nafty pre najúspornejší diesel 1.4 e-HDi (50 kW) a 4,3 litra pre najslabší benzínový agregát 1.4 VTi.
Benzínové turbo sa zas môže pochváliť nadpriemernou dynamikou. Na stovku šprintuje za 7,3 sekundy, čo je 0,8 sekundy menej ako v minulosti, pritom však usporí až 1,2 litra benzínu.
Peugeot tiež sľubuje nižší hluk a vibrácie, rovnako ako väčší komfort na palube vďaka prepracovanému podvozku a agilnejšie jazdné vlastnosti dané nižším ťažiskom a kratšími prevismi.
Peugeot 208 absolvoval svetovú premiéru na nedávnom ženevskom autosalóne. Slovenskému publiku sa predstavil na autosalóne v Bratislave, len 50 km od svojho rodiska v trnavskom závode PSA.
Technické údaje – benzínové verzie | |||||
---|---|---|---|---|---|
Motor | 1.0 VTi | 1.2 VTi | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1199 | 1397 | 1598 | 1598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 50/6000 | 60/6000 | 70/6000 | 88/6000 | 115/6000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 95/3000 | 118/2750 | 136/4000 | 160/4250 | 240/1750 |
Max. rýchlosť(km/h) | 163 | 175 | 188 | 190 | 190 |
0 – 100 km/h (s) | 14,0 | 12,2 | 10,5 | 7,3 | |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3 | 4,5 | 5,6 | 5,8 | 5,8 |
Technické údaje – naftové verzie | |||
---|---|---|---|
Motor | 1.4 Hdi | 1.6 Hdi | 1.6 HDi |
Zdvihový objem (ccm) | 1398 | 1560 | 1560 |
Max. výkon (kW/ot.) | 50/4000 | 68/4000 | 84/3600 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/1750 | 230/1750 | 270/1750 |
Max. rýchlosť(km/h) | 163 | 185 | 190 |
0 – 100 km/h (s) | 13,5 | 10,9 | 9,7 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,8 | 3,8 | 3,8 |