Dvojvalcové TDI od Volkswagenu má výkon 35 kW

Pripravovaný Volkswagen XL1 bude nakoniec poháňať turbodiesel 0.8 TDI (35 kW/48 k) a elektromotor s výkonom 20 kW/27 k.

28.02.2013 11:37
Volkswagen XL1 Foto:
Volkswagen XL1 má dvojmiestnu kabínu, vodič a pasažier sedia takmer vedľa seba (vodič je viac vpredu). Na udržanie rýchlosti 100 km/h bude potrebovať len 6,2 kW.
debata (7)

Volkswagen prezradil nové technické detaily o novom modeli XL1, ktorý sa údajne čoskoro dostane do malosériovej výroby. Rozhodne však nepôjde o ľudové auto pre menej majetných vodičov. Na jeho výrobu totiž automobilka využije nové výrobné technológie schopné produkovať jeho karbónovú karosériu. Prioritou tak nie je vyrobiť cenovo dostupné auto, ale dokázať kompetencie a schopnosť pretlačiť do výroby niečo, an čo ostatní nemajú. Týmto prístupom je koncern Volkswagen koniec koncov známy už dlhé roky. Či už šlo o VW Lupo 3L, Audi A2, Volkswagen Phaeton, či Bugatti Veyron. S racionalitou nemá veľa spoločného ani Audi Q7 6.0 TDI V12. Vždy išlo skôr o demonštráciu sily a inak to pravdepodobne nebude ani v prípade modelu XL1, ktorý má dosahovať kombinovanú spotrebu len 0,9 l/100 km.

Pri vonkajších rozmeroch 3889 × 1666 × 1153 mm je jeho pohotovostná hmotnosť je len 795 kg a vďaka malej čelnej ploche dosahuje nízky aerodynamický odpor (koeficient aerodynamického odporu 0,19). Na jeho pohon bude slúžiť naftový dvojvalec 0.8 TDI (35 kW/48 k) a elektromotor (20 kW/27 k) navzájom spolupracujúce pomocou sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. XL1 dosiahne max. rýchlosť 160 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s.

Presný termín začiatku sériovej výroby automobilka nezverejnila.

Volkswagen XL1
Volkswagen XL1
+7Volkswagen XL1
7 debata chyba
Články podľa značiek