Na jej vzniku sa podieľalo množstvo vývojových stredísk. Dizajn sa napríklad rodil v Kolíne nad Rýnom, motory v britskom Degenhame, no do konštrukcie povedali svoje aj v Detroite. Kuga výrazne zmenila svoje proporcie. Kým rázvor náprav 2690 mm ostal nezmenený, na dĺžke pribudlo až 85 mm. Naopak, výška bola pre lepšiu aerodynamiku zredukovaná o 35 mm. Kuga je tiež o pár milimetrov užšia, čo má podľa výrobcu prispieť k lepšej ovládateľnosti. Na jej karosérii je použitý vyšší podiel ultra vysokopevnostnej ocele, čo zamedzilo nárastu pohotovostnej hmotnosti. Ford sa tiež pýši kvalitou spracovania. Medzery medzi panelmi dverí nie sú nikde hrubšie ako 0,5 mm.
Predĺženie zadnej časti odstránilo jej najväčší hendikep – malý kufor. Ten vzrástol o 46 litrov na 456 litrov. Zákazníci tiež ocenia, že ako prvá v triede prináša bezdotykové automatické otváranie veka batožinového priestoru pohybom nohy v blízkosti nárazníka. Zlepšila sa aj variabilita. Zadné sedadlá sa totiž sklápajú jediným pohybom, netreba teda vyklopiť sedáky.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4525/1838/1745 |
Rázvor náprav (mm) | 2690 |
Objem kufra/nádrže (l) | 456 – 1653/60 |
Dizajn a technológie na palube vychádzajú z nového Focusu. Preto tu nájdete množstvo nových bezpečnostných pomocníkov. Kuga, označená Euro NCAP za najbezpečnejší model svojej triedy, môže disponovať napríklad kontrolou únavy vodiča, sledovaním mŕtveho uhla spätných zrkadiel, upozornením na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, ale aj rozpoznávaním dopravných značiek. Balíček asistentov dopĺňajú adaptívne bi-xenónové svetlá so samočinným prepínaním diaľkového režimu, systém automatického brzdenia pri nízkych rýchlostiach Active City Stop a parkovací asistent. Obzvlášť pyšný je Ford na systém automatického núdzového volania pomoci SYNC, ktorý sa aktivuje po rozvinutí airbagu alebo odpojení prívodu paliva.
Úplnou bezpečnostnou novinkou je systém Curve Control, napomáhajúci zníženiu rizík v prípade, ak ste vošli do zákruty príliš vysokou rýchlosťou. Systém zmierni kritickú mieru nedotáčavosti krátkym prudkým brzdením a v prípade, že vodič aj tak nezloží nohu z plynového pedálu, zníži krútiaci moment motora. Výsledkom je bezpečné spomalenie o 16 km/h za sekundu.
Kugu budú poháňať štyri nové motory. Naftové verzie ušetria v porovnaní s minulosťou 10 a benzínové dokonca až 25 % paliva. To aj vďaka balíku úsporných technológií EcoNetic, ktorý obsahuje ekonomický jazdný režim Eco, asistent ekonomického radenie prevodových stupňov a zatvárateľnú mriežku chladiča.
Dvojlitrový zážihový 4-valec nahradil menší preplňovaný motor 1.6 EcoBoost s výkonom 110 alebo 134 kW. Dieselový dvojliter 2.0 TDCi Duratorque posilnil na 103 a 110 kW. Motory sú spojené so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre obe dieselové verzie a silnejšiu benzínovú 1.6 EcoBoost (134 kW) je pripravená aj automatická prevodovka PowerShift.
Silnejšie benzínové a dieselové motorizácie budú štandardne kombinovaná s novým systémom pohonu oboch náprav AWD. Pohon je vyladený tak, aby do rýchlosti 30 km/h poskytoval čo najlepší prenos hnacej sily. Tým Kuga získava potenciál dobrej trakcie pre jazdu v teréne. Nad touto hranicou je činnosť AWD orientovaná na zlepšenie jazdných vlastností a stability. Podieľa sa na tom najmä systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control, pôvodne vyvinutý pre ostrý Focus ST. Systém pri prejazde zákrutami pribrzďuje vnútorné kolesá, čím sa podporuje smerové riadenie vozidla.
Podvozok ťaží s plne nezávislého zavesenia všetkých štyroch kolies a elektrického posilňovača so strmším prevodom riadenia. Ford sľubuje aj podstatne vyšší akustický komfort.
Novú Kugu budú pre európsky trh vyrábať v španielskej Valencii. Z tej starej sa za takmer päť rokov predalo viac ako 300 000 kusov. Ambície Fordu sú ale tentoraz podstatne vyššie. Do roku 2016 plánuje v Európe predať až jeden milión vozidiel SUV. Ku Kuge sa už zakrátko pridá menší Ecosport, predstavený len pred pár dňami v Ženeve.
Nová Kuga bola uvedená na náš trh minulý týždeň. Za základnú verziu 1,6 EcoBoost s predným náhonom zaplatíte 20 890 eur.
Technické údaje | ||
---|---|---|
Motor | 1.6 EcoBoost | 1.6 EcoBoost AWD |
Zdvihový objem (ccm) | 1599 | 1599 |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/5700 | 134/5700 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 240/1600 | 240/1600 |
Max. rýchlosť (km/h) | 195 | 200 |
0 – 100 km/h (s) | 9,7 | 9,7 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,6 | 7,7 |
Technické údaje | ||
Motor | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi AWD |
Zdvihový objem (ccm) | 1997 | 1997 |
Max. výkon (kW/ot.) | 103/3750 | 120/3750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 320/1750 | 340/2000 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 198 |
0 – 100 km/h (s) | 10,6 | 9,9 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 | 5,9 |