Pri návrhu nového Soulu uplatnila Kia rovnakú taktiku ako svojho času pri novom Sorente. Aj to predchodcovi akoby z oka vypadlo, dostalo pritom prepracovaný skelet a výrazné technické inovácie. Podľa informácií Kie prináša nový Soul prepracovanú karosériu s vyššou tuhosťou (o 29 %) a upravený podvozok (pevnejšie silentbloky, inak uchytené tlmiče).
Z pohľadu vnútorného priestoru je dôležité natiahnutie rázvoru o 20 mm, pričom celková dĺžka karosérie ostala zachovaná. Nový Soul je však širší o 15 mm (celkovo 1800 mm).
Americká verzia má pod kapotou benzínové štvorvalce 1.6 GDi (96 kW/130 k) a 2.0 GDi (121 kW/164 k), či sa však obidva motory dostanú aj do európskej verzie, automobilka zatiaľ nepotvrdila.