Nový Captur sa má postaviť do boja proti malým mestským SUV, akými sú Peugeot 2008, Suzuki SX4, Opel Mokka, Chevrolet Trax či Nissan Juke. Aj keď bez pohonu oboch náprav. Napokon, vychádza z platformy nového Clia, takže s touto technológiou sa preň v budúcnosti vôbec neráta.
Captur je oproti Cliu o 60 mm dlhší, o 50 širší a až o 115 mm vyšší. Rázvor náprav s hodnotou 2605 mm je o 15 mm dlhší. Karoséria je kompletne prepracovaná, no je škoda, že si sériová podoba Capturu nepožičala viac inšpirácie z rovnomenného konceptu, predstaveného vlani v Paríži. Ako väčšina malých SUV dostal Captur zväčšenú svetlú výšku, lepšiu ochranu podvozku, motorového priestoru, ale aj plastové oblúky blatníkov. Jeho robustnosti prospieva aj zväčšený rozchod kolies. A keďže je určený najmä mladšej klientele, snaží sa zaujať dvojfarebným lakovaním karosérie s kontrastným sfarbením strechy, ale aj možnosťou rozsiahlej individualizácie. Zákazníci môžu voliť rôzne farby 16– a 17-palcových diskov kolies, rozdielne farby plastových prvkov a grafické polepy kapoty, strechy či zadných dverí.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4122/1778/1566 |
Rázvor náprav (mm) | 2606 |
Objem kufra/nádrže (l) | 377 – 455/45 |
Príbuznosť s Cliom cítiť aj v interiéri. Captur síce dostal novú palubnú dosku, ale tá je osadená známymi prvkami z Clia. Napríklad identickým multimediálnym rozhraním R-Link, panelom klimatizácie, volantom či ukazovateľmi prístrojového panelu. Prináša však vyšší posed, lepší výhľad a najmä viac variability. Captur má totiž posuvnú zadnú lavicu. Posunutím sedadiel v rozsahu 160 mm vpred dokáže zväčšiť na úkor zadných cestujúcich objem kufra zo slušných 377 až na nadštandardných 455 litrov. Navyše je tu dvojitá odnímateľná podlaha. Renault sa tiež chváli 11-litrovým boxom Easy Life, ktorý je akousi zásuvkou nahrádzajúcou klasickú schránku pred spolujazdcom. Vďaka vysúvaniu je doň lepší prístup, a to aj pre vodiča. Captur dostal aj dve podlahové schránky či držiaky na nápoje vo dverách, schopné istiť 1,5-litrové fľaše.
Praktickú stránku dopĺňajú patentované odnímateľné poťahy sedadiel Zip Collection. Tie sa nielen ľahko udržujú, ale podieľajú sa aj na rozsiahlej personalizácii interiéru. Okrem nich možno totiž voliť rôzne obklady volantu, prieduchov ventilácie, stredovej konzoly či lemov reproduktorov.
Pod kapotou sa objavia tri preplňované motory z nového radu agregátov Energy. Prekvapením je najmä základný benzínový trojvalec 0.9 TCe 90 (66 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý sa pre Clio vôbec nedodáva. Nad ním stojí výkonnejší 4-valec 1.2 TCe (120), kombinovaný výlučne s novou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Dieselovú alternatívu tvorí 4-valec 1.5 dCi 90 (66 kW), tiež s 5-stupňovým manuálom a neskôr s prevodovkou EDC. Dynamika ani spotreba paliva sa v porovnaní s Cliom nebudú príliš líšiť. Renaultu sa totiž podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť Capturu na úrovni Clia. Základná benzínová motorizácia spotrebuje len 4,9 a diesel len 3,7 litra paliva na 100 km. Stará sa o to aj priaznivá aerodynamika s uzatvárateľnými klapkami prednej masky a pneumatiky s nízkym valivým odporom.
Podvozok Clia prešiel pri modifikácii na Captur viacerými úpravami. Má nielen väčší rázvor a rozchod kolies. Lepšiu prejazdnosť mu zabezpečuje svetlá výška zväčšená na 200 mm, elektronická uzávierka diferenciálu, hill-holder uľahčujúci rozjazd do kopca a systém Roll Movement Intervention, ktorý v spolupráci s ESP zasahuje pribrzďovaním kolies v prípadoch, ak dôjde k nebezpečnému náklonu karosérie v teréne.
Renault odštartuje predaj Capturu v máji, no na Slovensku ho uvidíme už na nadchádzajúcom autosalóne v Bratislave.
Technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 0.9 TCe | 1.2 TCE EDC | 1.5 dCi | 1.5 dCi EDC |
Zdvihový objem (ccm) | 898 | 1197 | 1461 | 1461 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/5200 | 88/4900 | 66/4000 | 66/4000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 135/2500 | 190/2000 | 220/1750 | 220/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 171 | 192 | 171 | – |
0 – 100 km/h (s) | 12,9 | 10,9 | 13,1 | – |
Spotreba (l/100 km) | 4,9 | 5,4 | 3,6 | – |